Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Książki
(8)
Gry i zabawki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(4)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(2)
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
(4)
Filia nr 1
(4)
Autor
Lipa Michał
(2)
Bażyńska-Chojnacka Katarzyna
(1)
Beaton Roderick (1951- )
(1)
Boyd Julia (1948- )
(1)
Chancey Sean
(1)
Dagenais-LespéranceThomas
(1)
Daviau Rob (1970- )
(1)
Dzierzgowska Anna
(1)
Gogol Krzysztof
(1)
Guimarães Giovanna
(1)
Gyergyadesz Laszlo
(1)
Horton Christopher
(1)
Huras Bohdan
(1)
Lang Eric M. (1972- )
(1)
Madhumita Murgia
(1)
Miłkowski Maciej (1980- )
(1)
Patel Angelika
(1)
Piechaczek Łukasz
(1)
Skup Anna
(1)
Szczepański Stanisław Maria (1956- )
(1)
Trzewiczek Ignacy
(1)
Walker Shaun (1981- )
(1)
Walter Peter
(1)
Wesołowski Piotr A
(1)
Wiśniewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Młodzież
(3)
Dorośli
(2)
Dzieci
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Tożsamość narodowa
(2)
Algorytmy
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Chrystianizacja
(1)
Człowiek
(1)
FSB
(1)
GRU
(1)
Historia
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Imperium
(1)
KGB
(1)
Kultura
(1)
Małe miasto
(1)
Naród
(1)
Nazizm
(1)
Piraci
(1)
Podróżnictwo morskie
(1)
Polityka
(1)
Polska Żegluga Morska
(1)
Postacie fikcyjne
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Specnaz
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stosunki międzynarodowe
(1)
Strategia
(1)
Szczepański, Stanisław Maria (1956- )
(1)
Szpiedzy
(1)
Szpiegostwo
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Służba Wywiadu Zagranicznego Federacji Rosyjskiej
(1)
Tajwańczycy
(1)
Taktyka
(1)
Transport morski
(1)
Trzecia Rzesza (1933-1945)
(1)
Ustrój polityczny
(1)
Walka
(1)
Współdziałanie
(1)
Wywiad rosyjski
(1)
Temat: dzieło
Stranger Things (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Chiny
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Grecja
(1)
Kecskemét (Węgry)
(1)
Oberstdorf (Niemcy)
(1)
Rosja
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Tajwan
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(4)
Opracowanie
(3)
Reportaż
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry i zabawy
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4)
Hobby i czas wolny
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Grecy : historia globalna / Roderick Beaton ; przełożył Maciej Miłkowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Port, copyright 2025. - 621, [3] strony : mapy ; 22 cm.
Jedyna książka o Grecji, jakiej potrzebujesz Fascynująca podróż przez tysiące lat dziejów Grecji. Od Homera i Arystotelesa, przez chrześcijaństwo, Imperium Bizantyjskie, rządy osmańskie, walkę o niepodległość, aż po współczesność – Grecy nieprzerwanie odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu świata. Roderick Beaton snuje wciągającą narrację o miejscu, gdzie zrodziły się demokracja, filozofia, teatr i koncepcja wolności. Z pasją pisze o greckiej tożsamości, która przekształcała się przez długie stulecia, łącząc starożytność z teraźniejszością i przerzucając mosty między Wschodem a Zachodem. Grecy to barwna opowieść o historycznych zawirowaniach, ponadczasowych ideach, nietuzinkowych ludziach oraz o kulturze, która przetrwała wieki – i wciąż inspiruje. Historia Greków to historia nas wszystkich! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 94(4) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa pierwszej autorki wyróżniona graficznie.
Kiedy codzienność staje sie świadkiem zbrodni Przez setki lat życie w małym miasteczku Oberstdorf toczyło się spokojnym rytmem, z dala od wielkiej historii. Do czasu objęcia władzy przez Hitlera, co już na zawsze zmieniło mieszkańców tego malowniczego bawarskiego uzdrowiska. To przede wszystkim opowieść o ludziach – rolnikach, właścicielach zajazdów, nazistowskich urzędnikach, weteranach i członkach partii, turystach, alpinistach i robotnikach przymusowych. O Żydach, którym udało się przetrwać, i o tych, którym się to nie udało. O burmistrzu próbującym chronić prześladowanych przez reżim oraz o niewidomym chłopcu uznanym za człowieka „niewartego życia”. Bazując na archiwach, listach, wywiadach i wspomnieniach, autorka ukazuje różne ludzkie postawy i zmagania z rzeczywistością. Okrucieństwo i miłość. Odwagę i strach. Działanie i bierność. Nadzieję i żałobę. Ból i radość. Przedstawia codzienność postawioną w obliczu zła. To książka, która odpowiada na kluczowe pytania: Z czego wziął się nazizm? Czy zło tkwiło w ludziach? Czy zostało im zaszczepione? Jak starali się przed nim bronić? [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Filia nr 1
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tajwan : naród widmo i jego walka o przetrwanie / Chris Horton ; przełożył Michał Lipa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Port, 2025. - 328, [2] strony ; 21 cm.
Tajwan – znajdujący się w centrum napiętych relacji między Chinami a USA, przez długi czas pomijany i nierozumiany – z impetem wkroczył na światową scenę polityczną i odgrywa na niej niezwykle istotną rolę. Dlaczego Tajwan jest tak ważny dla Chin? Czy konfliktu w Cieśninie Tajwańskiej można uniknąć? Jak Tajwańczycy postrzegają swoją tożsamość i przyszłość? Chris Horton stara się przybliżyć sytuację tego fascynującego kraju, będącego przykładem niezwykłej demokracji funkcjonującej w cieniu autorytarnego sąsiada. Wnikliwie przygląda się zarówno codziennemu życiu Tajwańczyków, jak i historii ich ojczyzny oraz politycznym zawirowaniom, z jakimi musi się ona zmagać. Pozwala dzięki temu zrozumieć dzisiejszą Azję i poznać źródła współczesnych konfliktów międzynarodowych. Zapewnia szeroką perspektywę na jedno z najważniejszych miejsc XXI wieku, w którym przecież lada chwila może się rozpocząć trzecia wojna światowa. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aby prowadzić wojnę nie potrzeba armii. Wystarczą ludzie, których nie widać. Życie Ann Foley i Donalda Heathfielda - spokojnego małżeństwa z Cambridge w stanie Massachusetts - zostaje brutalnie zakłócone, kiedy pewnego ranka agenci FBI wyważają drzwi i wdzierają się do ich domu, ku ogromnemu zaskoczeniu synów pary. Wkrótce media ujawniają prawdziwe personalia tych dwojga. Jelena Wawiłowa i Andriej Biezrukow - nielegałowie, czyli szpiedzy działający w ramach tajnego programu, który rozpoczął się niemal sto lat wcześniej, kiedy to bolszewicki rząd zaczął wysyłać za granicę swoich agentów. Rosyjscy nielegałowie mieli wtapiać się w społeczeństwo i udawać zwykłych obywateli, ukrywając swoją tożsamość przed przyjaciółmi, sąsiadami, a nawet własnymi dziećmi. Te ściśle tajne misje - niektóre zakończone spektakularnymi sukcesami, inne zaś poważnymi porażkami - trwały całe długie dziesięciolecia. Opierając się na setkach godzin wywiadów, a także nowo odkrytych materiałach archiwalnych, Shaun Walker w pasjonujący sposób odsłania kulisy eksperymentu szpiegowskiego, pozwalając czytelnikom zrozumieć jego sedno. Rzuca nowe światło na tę długofalową operację wywiadowczą i jej szerokie następstwa - przede wszystkim rolę, jaką odegrała w kształtowaniu dzisiejszego świata. I ostrzega: cicha wojna, bez czołgów i wystrzałów, trwa już od dawna, a każda osoba z twojego otoczenia, nawet najbliższy sąsiad, może okazać się rosyjskim szpiegiem. [opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst w j. węgierskim, niemieckim i angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(4)/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy algorytmy przejmują kontrolę, co zostaje z naszej wolnej woli? Brytyjska poetka, dostawca jedzenia z Pittsburgha, indyjski lekarz i chiński aktywista na wygnaniu pozornie nie mają ze sobą nic wspólnego. Łączy ich jedno – brutalna ingerencja sztucznej inteligencji w ich życia. W cieniu AI pokazuje, jak systemy oparte na algorytmach zmieniają nasze życie. Od technologii wskazującej dzieci jako potencjalnych przestępców, przez wszechobecną inwigilację na ulicach, aż po aplikacje umożliwiające diagnozowanie chorób na odległość. AI już teraz odgrywa znaczącą rolę w naszej rzeczywistości – jest wszechobecna w internecie, w chatbotach lub mediach społecznościowych. Ale wpływa też na relacje międzyludzkie, edukację naszych dzieci, pracę, finanse, usługi publiczne, aż po prawa człowieka. Sztuczna inteligencja ingeruje w nasze życia, czy tego chcemy, czy nie. Oddając głos zwykłym ludziom, daleko od wygodnego świata Doliny Krzemowej, Madhumita Murgia bada wpływ nowoczesnych technologii na jednostki i całe społeczeństwa. Pisze również o tym, że jako ludzie powinniśmy wspólnie uzgodnić jakie wartości i zasady chcemy zakodować w tych systemach oraz jakie ograniczenia na nie nałożyć. Porywająca opowieść o tym, co to znaczy być człowiekiem w świecie zmienionym przez sztuczną inteligencję. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 656/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 910.4 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Decrypto : drużynowa zabawa szyframi / Thomas Dagenais-Lespérance. - Gliwice : Portal Games, copyright 2018. - 1 gra (48 kart Kodów, 2 zasłonki, 8 żetonów, 1 instrukcja, 1 klepsydra, 110 kart Słów Kluczy, 50 kart do notowania) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 23x16x5 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje, 20 cm).
Czas gry 30 min.
Decrypto to drużynowe zmagania w łamaniu słownych szyfrów za pomocą skojarzeń! Zgarnij znajomych, usiądźcie przed księgą szyfrów i spróbujcie złamać kody przeciwników. Stańcie w szranki z przeciwną drużyną łamaczy kodów. Każda z dwóch drużyn otrzymuje zestaw znanych tylko im haseł. Jedna, wybrana osoba z drużyny staje się szyfrantem - zna on kod i stara się przekazać swojej drużynie podpowiedzi słowne w taki sposób, aby jego sojusznicy dopasowali hasła do słów w odpowiedniej kolejności wskazanej przez kod. W tym samym czasie przeciwnicy również próbują go rozszyfrować, ale nie znają haseł oponentów, więc do dyspozycji mają tylko słowne podpowiedzi. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Stranger Things : po drugiej stronie / autor gry: Rob Daviau ; ilustracje Giovanna Guimarães ; tłumaczenie Anna Skup, Piotr A. Wesołowski. - Knurów : Portal Games, copyright 2023. - 1 gra (dwustronna plansza, 6 figurek postaci, 1 figurka Jedenastki, 7 przeciwników, 6 plansz postaci, 25 kart Scen - sezon I, 27 kart Scen - sezon II, 8 kart Sojuszników - sezon I, 8 kart sojuszników - sezon II, 15 kart Przedmiotów, 48 kart Akcji, 77 żetonów Trudności, 4 znaczniki Strachu, 2 plastikowe podstawki) : karton, plastik, tektura ; w pudełku 7x26x26 cm + instrukcja (15, [1] stron : ilustracje ; 25 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 1 godz.
Stranger Things: Po drugiej Stronie to emocjonująca gra planszowa, w której gracze wcielają się w role dzieciaków z miasteczka Hawkins. Ich zadaniem jest powstrzymanie funkcjonariuszy złowrogiej agencji oraz potworów, które pojawiły się z Drugiej Strony. Gra nawiązuje do klimatu i wydarzeń z kultowego serialu Stranger Things, oferując fanom nową, ekscytującą przygodę. W grze dostępne są 2 sezony, zapełnione fascynującymi elementami, postaciami i wyzwaniami charakterystycznymi dla świata stworzonego przez braci Duffer. Gracze muszą współpracować, by rozwiązywać zagadki, odkrywać tajemnice i pokonywać przeciwności, starając się jednocześnie unikać niebezpieczeństw czyhających na nich z Drugiej Strony. Stranger Things: Po drugiej Stronie to nie tylko wspaniała okazja do zanurzenia się w świat ulubionego serialu, ale także możliwość przeżycia niezapomnianej przygody wraz ze znajomymi czy rodziną. Czy uda się dzieciakom z Hawkins pokonać siły z Drugiej Strony i ocalić miasteczko od zagłady? Odpowiedź znajdziesz w tej emocjonującej grze planszowej od Portal Games. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bloodborne : gra karciana / projekt i rozwój gry Eric M. Lang, ilustrator Sean Chancey; wersja polska Piotr Wiśniewski. - Gliwice : Portal Games, 2017. - 1 gra (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 24 cm).
87 kart, 5 plansz Tropiciela, 5 liczników zdrowia Tropiciela, 75 plastikowych żetonów Tętnień Krwi, 16 tekturowych żetonów, 3 specjalne kości Potworów.
Witaj w domu, Tropicielu. Krew Yharnam Cię wzywa. Możesz sądzić, że to jedynie zły sen, ale jej klątwa wielce ciąży nam wszystkim...W Bloodborne: grze karcianej każdy z tropicieli w tajemnicy przed innymi wybiera swoją strategię na daną walkę. Czy uderzysz, aby zdobyć krew? Będziesz sabotował wysiłki innych? A może wycofasz się do bezpiecznego schronienia snu tropiciela, by zabezpieczyć zdobyte tętnienie krwi i wzmocnić się przed następną walką? Jeśli chcesz wygrać w tej grze pełnej strachu i podstępu, potrzebna Ci będzie przemyślana strategia, bezwględność w spiskowaniu i nerwy ze stali!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Robinson Crusoe : przygoda na przeklętej wyspie / Ignacy Trzewiczek ; instrukcja Łukasz Piechaczek. - Edycja Gra Roku. - Gliwice : Portal Games, copyright 2017. - 1 gra (1 plansza, 90 kat "Przygód", 70 kart "Wydarzeń", 52 karty "Tajemnic", 12 specjalnych kości, 7 różnych scenariuszy, zestaw drewnianych i plastikowych kości, talia "Bestii", karty "Przedmiotów") : karton, plastik, drewno, tektura, kolor ; w pudełku 30x29x8 cm + instrukcja (40 stron : ilustracje kolorowe 28x28 cm).
Liczba graczy: 1-4.
Czas rozgrywki: 60-120 min.
Na pudełku: kooperacyjna gra przygodowa.
"Robinson Crusoe: przygoda na przeklętej wyspie" to kooperacyjna gra przygodowa. Tym razem porywamy was na bezludną wyspę i rzucamy w wir niezwyklych przygód, które przytrafią się grupie rozbitków! Będziecie budować szalas, palisadę, bronie, będziecie tworzyć przedmioty, będziecie starać się robić co w waszej mocy, by… by przetrwać. Będziecie szukać pożywienia, walczyć z bestiami, chronić się przed złą pogodą… Wciel się w rolę jednego z czterech członków załogi statku (kucharza, stolarza, odkrywcy lub żołnierza) i staw oko przygodzie. Użyj zdolności, by pomóc kompanom, przedyskutuj plan działania i wciel go w życie! Szukajcie skarbów. Odkrywajcie tajemnice wyspy. Realizujcie cele jednego z sześciu pasjonujących scenariuszy. Zacznijcie od budowy i podpalenia stosu drewna, by wezwać pomoc, a następnie przejdźcie do kolejnych przygód. Zostańcie egzorcystami na przeklętej wyspie. Zostańcie łowcami skarbów na wyspie wulkanów. Wcielcie się w rolę ratowników i uratujcie piękną damę, która utknęła na samotnej skale daleko od brzegu… [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej