Gry i zabawy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(83)
Forma i typ
Gry i zabawki
(76)
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
Poezja
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
wypożyczone
(37)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(1)
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
(77)
Filia nr 1
(1)
Filia w Choczni
(2)
Filia w Wysokiej
(13)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(7)
Cabrero Domingo
(4)
Czuba Sławomir
(4)
López Carlos
(4)
Minor Marcin
(4)
Peeters Raf
(4)
Santisteban Santi
(4)
Szewczyk Michał
(4)
Baranowski Marek
(3)
GJ David
(3)
Herman Michał
(3)
Szulc Cezary
(3)
Detner Małgorzata
(2)
Granerud Asger Harding
(2)
Hiekkala Ossi
(2)
Kasanen Jere
(2)
Kwasek Antonina
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Larek Tomek
(2)
Moryc Katarzyna
(2)
Moryc Katarzyna. Pory roku krok po kroku
(2)
Rejchtman Grzegorz
(2)
Szyszko Marek (1951- )
(2)
Traczykowski Grzegorz
(2)
Adamescu Adrian
(1)
Ambrzykowski Michał
(1)
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Andrews Daryl
(1)
Angiolino Andrea (1966- )
(1)
Bajerowicz Katarzyna (1969- )
(1)
Barbaud Jean (1955- )
(1)
Barillé Albert (1921-2009)
(1)
Barska Maja
(1)
Bator Maria
(1)
Bauza Antoine
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Beaulieu Mathieu
(1)
Bielak Anna
(1)
Bielak Krzysztof
(1)
Bizos Sébastien
(1)
Bos Liesbeth
(1)
Brüeh Luis
(1)
Budzyń Anna
(1)
Burkhardt Günter
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Caterdjian Romain
(1)
Cebera Marta
(1)
Chatterton Chris
(1)
Chulku Kang
(1)
Cohen Lawrence J
(1)
Delmé Tom (1980- )
(1)
Derecka Paulina
(1)
Dudek Katarzyna
(1)
Dziubak Emilia (1982- )
(1)
Fabiański Wiktor
(1)
Fahrenbach Marina
(1)
Feliks Janusz
(1)
Ferrini Luigi
(1)
Fosh Kristian
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Gazda Patrycja
(1)
Gerdts Mac
(1)
Grajkowski Wojciech
(1)
Gralak Łukasz (gry planszowe)
(1)
Grigoriadis Anastasios
(1)
Guerlais Gerald
(1)
Handford Martin (1956- )
(1)
Jurzysta Krzysztof
(1)
Kakei Ayumi
(1)
Kalicki Klemens
(1)
Kevorque Constantine
(1)
Kijak Karolina
(1)
Kowalska Agnieszka
(1)
Kowalski Dominik
(1)
Kozłowska Kamila
(1)
Król Magdalena (literatura dla dzieci)
(1)
Kucharska Karolina (1979- )
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Larek Tomasz
(1)
Lee Christopher
(1)
Ling Wei-Min
(1)
Lingua Lab
(1)
Lobet Annick
(1)
Majchrowski Mariusz
(1)
Mammoliti Damien
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Mayer Dominik
(1)
Milewski Piotr
(1)
Minkiewicz Tomasz (1978- )
(1)
Moon Alan R
(1)
Mrożek-Zielińska Kamila
(1)
NIKAO
(1)
Nedergaard Andersen Martin
(1)
Norman Ewa
(1)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(1)
Nowakowska Katarzyna (ilustratorka)
(1)
Nowakowska Magdalena
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Pazdrijowski Radosław
(1)
Podleś Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(31)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(62)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Dzieci
(50)
6-8 lat
(34)
Młodzież
(27)
Dorośli
(21)
9-13 lat
(14)
0-5 lat
(13)
14-17 lat
(9)
Rodzice
(3)
Animatorzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Wirusy
(4)
Krainy i światy fikcyjne
(3)
Sen
(3)
Współzawodnictwo
(3)
Bitwy
(2)
Grzyby
(2)
Kolarstwo
(2)
Magia
(2)
PRL
(2)
Pingwiny
(2)
Potwory
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Spostrzeganie
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyścigi kolarskie
(2)
Zwierzęta
(2)
Baba Jaga (postać legendarna)
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cierpliwość
(1)
Czarodzieje
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Czołgi
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Dżungle i lasy deszczowe
(1)
Ekosystem
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Imperium
(1)
Jaś i Małgosia (postacie fikcyjne)
(1)
Język polski
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koty
(1)
Kurnik
(1)
Las
(1)
Lato
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Mrówki
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka opowiadania
(1)
Ogień
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Organizm
(1)
Papieroplastyka
(1)
Park safari
(1)
Piraci
(1)
Podróże
(1)
Podróże w czasie
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Przedmioty magiczne
(1)
Przyjaźń
(1)
Psy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Sagrada Familia (Barcelona)
(1)
Skarby
(1)
Sklepy
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Strażacy
(1)
Słodycze
(1)
Słownictwo
(1)
Taktyka
(1)
Terminologia
(1)
Towary
(1)
Trening pamięci
(1)
Trening umysłu
(1)
Turystyka
(1)
Urodziny
(1)
Waluta zagraniczna
(1)
Wiosna
(1)
Witraże
(1)
Zakupy
(1)
Zamki i pałace
(1)
Zawód
(1)
Zombi (stworzenia fantastyczne)
(1)
Zwierzęta leśne
(1)
Łąki i pastwiska
(1)
Ślimaki
(1)
Żaby
(1)
Żywność
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Powieść
(9266)
Powieść obyczajowa
(4522)
Wiersze
(4462)
Opowiadania i nowele
(3720)
Kryminał
(2334)
Gry i zabawy
(83)
Powieść amerykańska
(1782)
Powieść polska
(1513)
Thriller
(1481)
Fantastyka
(1191)
Opracowanie
(1180)
Romans
(1141)
Powieść historyczna
(1018)
Poradnik
(910)
Biografia
(890)
Pamiętniki i wspomnienia
(845)
Powieść przygodowa
(815)
Powieść angielska
(788)
Bajki i baśnie
(732)
Fantasy
(729)
Komiks
(658)
Praca zbiorowa
(635)
Dokumenty dźwiękowe
(599)
Wydawnictwa popularne
(589)
Powieść norweska
(541)
Reportaż
(528)
Sensacja
(519)
Publikacja bogato ilustrowana
(515)
Książki mówione
(489)
Saga rodzinna
(479)
Opowiadanie dziecięce polskie
(460)
Antologia
(424)
Powieść psychologiczna
(420)
Przewodnik turystyczny
(386)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(336)
Powieść młodzieżowa polska
(335)
Fraszki
(321)
Publicystyka
(302)
Audiobooki
(293)
Powieść biograficzna
(283)
Poezja polska
(280)
Poezja dziecięca polska
(269)
Literatura dziecięca polska
(267)
Broszura
(256)
Materiały pomocnicze
(240)
Relacja z podróży
(236)
Podręcznik
(232)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(223)
Powieść erotyczna
(209)
Przypowieść
(200)
Biografie
(199)
Powieść francuska
(193)
Wywiad dziennikarski
(190)
Podręczniki akademickie
(186)
Książka obrazkowa
(185)
Pieśń
(181)
Publikacje dla dzieci
(176)
Romans historyczny
(173)
Lektura z opracowaniem
(172)
Wydawnictwa dla dzieci
(171)
Esej
(169)
Poradniki
(167)
Powieść niemiecka
(165)
Przepisy kulinarne
(163)
Opowiadanie polskie
(162)
Opowiadania i nowele przygodowe
(154)
Encyklopedia
(153)
Książki dla małych dzieci
(152)
Powieść dziecięca polska
(151)
Powieść młodzieżowa angielska
(150)
Gry i zabawy umysłowe
(149)
Monografia
(149)
Gry planszowe
(148)
Science fiction
(143)
Horror
(142)
Poezja
(142)
Pamiętniki polskie
(134)
Manga
(125)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(122)
Mapa turystyczna
(116)
Dramat (gatunek literacki)
(114)
Komedia
(105)
Literatura młodzieżowa polska
(105)
Powieść szwedzka
(104)
Powieść dziecięca angielska
(100)
Książka obrazkowa (picturebook)
(96)
Literatura polska
(94)
Felieton
(88)
Książka kucharska
(88)
Tragedia
(88)
Album
(87)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(86)
Treny
(85)
Antologie
(81)
Podręczniki
(80)
Ćwiczenia i zadania
(80)
Legendy i podania
(78)
Literatura dziecięca amerykańska
(76)
Literatura podróżnicza polska
(76)
Albumy fotograficzne
(74)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(59)
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
83 wyniki Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Wystrzałowe katapulty : czas rozpocząć bitwę o ten kawałek podłogi / autor gry: Kristian Fosh; rozwój gry: Constantine Kevorque, Anastasios Grigoriadis ; ilustracje: Damien Mammoliti ; grafika: Kristian Fosh, Lius Brüeh. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2022 - 1 gra (2 plansze gracza, 10 rycerzy, 32 cegły, 2 bramy, 2 katapulty, 8 głazów, 12 kart akcji, 2 miarki dystansu) : karton, plastik, kolor ; w pudełku (28x28x7 cm) + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 26 cm).
Liczba graczy: 2 ; czas: 30-45 min.
Dwa wspaniałe rody, mieszkające w swoich odległych królestwach. Gdyby tylko nie było pomiędzy nimi pradawnej urazy… Zbuduj swój zamek, rozstaw rycerzy, załaduj katapulty i użyj swojego sprytu i techniki, by wygrać bitwę! Powal wszystkich rycerzy przeciwnika i zwycięż! Gotowi? Cel… Pal! 1. Zbuduj Zamek 2. Wymierz swoją katapultę 3. Pokonaj przeciwnika!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Grzybobranie / grafika i rysunki Patrycja Gazda ; opracowanie graficzne Studio adamigo ; opracowanie i adptacja Antonina Kwasek. - Częstochowa : Adamigo, copyright 2012. - 1 gra (plansza, 4 różnokolorowe pionki, 4 koszyki, 20 grzybków, kostka do gry) ; w pudełku 21x34x3 cm.
Zawiera: sztywną, lakierowaną planszę, 4 różnokolorowe pionki, 4 koszyki, 20 grzybków, kostka do gry.
Instrukcja gry na pudełku.
Dla 2-4 osób.
Jeśli Twoje dziecko lubi rywalizację w grupie, to gra planszowa „Grzybobranie” będzie dla niego wymarzoną zabawą. Gra zawęża więzi społeczne, uczy rywalizacji, pokazuje czym jest wygrana, ale i w delikatny sposób zaznajamia malucha z uczuciem przegranej. Mogą w nią grać zarówno dzieci z rodzicami lub dzieci ze swoimi małymi rówieśnikami. Wspaniała zabawa, która dostarcza wielu emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Concordia / autor: Mac Gerdts ; ilustracje: Marina Fahrenbach, Dominik Mayer. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2021. - 1 gra (wiele elementów) : pudełko 40x28x5 cm + instrukcja.
(Egmont Geek)
Gra dla 2-5 osób. Czas gry : 90 min.
Zawartość pudełka: 110 drewnianych elementów w kolorach graczy, 80 drewnianych znacznik dóbr, 72 karty, 30 znaczników miasta, 24 żetony bonusów, monety, instrukcja, arkusz przygotowania gry.
Gracze wcielają się w rzymskich patrycjuszy, których zadaniem jest rozbudowa potęgi własnego rodu i zaskarbienie przychylności bogów. Będą wysyłać swoich kolonistów w różne zakątki Imperium, tworzyć sieć handlową, sprzedawać i kupować różne dobra.Gracze za pomocą kart decydują, jakie akcje będą mogli wykonywać i za co dostaną punkty na koniec gry. Każda decyzja ma wpływ na końcowy wynik, a do zwycięstwa prowadzą różne strategie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Roll & Wall : wspinaczka / autor: Wojciech Grajkowski ; ilustracje Tomasz Minkiewicz - Warszawa : Granna, [2019.] - 1 gra (3 dwustronne moduły ścian, 5 kolorowych plecaków graczy, 5 kolorowych pionków graczy, 6 kostek K6, 1 kostka K4, 35 kafle ekwipunku, 6 znacznik flag, 15 kafelki flag, 20 znaczników haków, plansza główna, wieża do kości : karton, kolor ; w pudełku 29x29x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 19 cm).
Liczba graczy: 2-5. Wiek: 7+. Czas gry: 30 minut.
No, nareszcie! Pogoda dopisuje – to idealny dzień na chodzenie po ścianie. Ekipa śmiałków bierze udział w zawodach wspinaczkowych. W sprinterskim tempie ściga się ze współzawodnikami w drodze na szczyt. Kto zostawi innych w tyle, zbierze wszystkie flagi i pierwszy dotrze na mEtę? Czas się przekonać! Roll & Wall to niezwykle emocjonująca gra kościana, w której ryzykując i licząc na łut szczęścia, będziemy starali się wyturlać sobie zwycięstwo. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielka pętla : Flamme Rouge / [autor] Asger Harding Granerud ; [opracowanie graficzne: Jere Kasanen ; ilustracje: Ossi Hiekkala ; wydawca: Michał Herman ; tłumaczenie i redakcja Marek Baranowski]. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2019. - 1 gra (4 plansze gracza (po 1 w każdym kolorze), 190 kart (120 kart energii: 4 talie sprintera, 4 talie roulera (po 1 zestawie dla każdego gracza); 60 kart zmęczenia (talia sprintera S oraz talia roulera R), 6 kart etapów, 4 karty pomocy, 8 figurek kolarzy (po 2 w każdym kolorze), 21 dwustronnych fragmentów trasy (1 start, 1 meta, 7 prostych), 6 łagodnych zakrętów, 6 ostrych zakrętów : karton, plastik, papier, kolor ; w pudełku 30x20x7 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 28 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 40 minut.
Na opakowaniu nazwa FoxGames. Wydawnictwo FoxGames należy do grupy wydawniczej Foksal sp. z o.o.
Szybka, taktyczna gra o wyścigach kolarskich, w której każdy z graczy zarządza drużyną składającą się z dwóch zawodników: pomocnika i sprintera. Gracze poruszają swoich zawodników dobierając i zagrywając numerowane karty, które wskazują jak daleko poruszy się każdy zawodnik. Niech wygra najlepszy! "Wielka pętla" to polska edycja bestsellerowej gry wyścigowej Flamme Rouge, która uznawana jest za klasykę gatunku. Poprzez zastosowanie ciekawych mechanik mamy wrażenie uczestnictwa w autentycznym wyścigu kolarskim. Proste zasady przywiodą na myśl gry wyścigowe z dzieciństwa, ale ukryta głębia pozwoli jednocześnie cieszyć się ze świetnie zaprojektowanej, nowoczesnej gry planszowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielka pętla. Peleton : Flamme Rouge / [autor] Asger Harding Granerud ; [opracowanie graficzne: Jere Kasanen ; ilustracje: Ossi Hiekkala ; wydawca: Michał Herman ; tłumaczenie i redakcja Marek Baranowski]. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2020. - 1 gra (2 plansze gracza (po 1 w każdym kolorze), 106 kart (60 kart energii: 2 talie sprintera, 2 talie roulera (po 1 w każdego kolorze); 30 kart zmęczenia (talia sprintera S oraz talia roulera R), 6 kart etapów, 2 karty pomocy, 6 kart drużyny Czasowców, 2 karty Atak! drużyny Górali),4 figurki kolarzy (po 2 w każdym kolorze), 9 dwustronnych fragmentów trasy : karton, plastik, papier, kolor ; w pudełku 30x15x4 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 28 cm).
To jest rozszerzenie : wymagana jest podstawowa wersja gry!
Czas gry: 40 minut.
Liczba graczy: 1-12.
Pierwszy na świecie i drugi w Polsce dodatek do Wielkiej Pętli. Dzięki dodaniu zawodników dla 2 kolejnych graczy, możliwości ucieczek oraz kocich łbów, tłok na trasie jeszcze nigdy nie był tak odczuwalny! Zasady i komponenty pozwalające na grę do 12 osób. Wirtualni przeciwnicy. Nowe kafle i rodzaje tras.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koniec tekstu na stronie 3. okładki.
Międzynarodowy bestseller i źródło nieustającej zabawy dla całej rodziny! Prawdziwa gratka dla detektywów, tropicieli i miłośników wyszukiwanek. Kilkanaście po brzegi wypełnionych szczegółami ilustracji, nad którymi można spędzić długie godziny. Wally wyrusza w podróż. Zabiera ze sobą potrzebny ekwipunek, a jego śladem idzie całe mnóstwo widowiskowych postaci. Znajdziesz to wszystko na każdym obrazku? Raz, dwa, trzy, szukaj! (A kiedy już wszystko wypatrzysz, zajrzyj na koniec książki – jest tam lista dodatkowych szczegółów do wyszukania. Miłej zabawy!)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Jaś i Małgosia / Krzysztof Jurzysta ; [ilustracje] Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Granna, copyright 2021. - 1 gra (2 kafelki startowe, 40 kafelków słodkości, 8 żetonów pierniczków, 4 kafelki czapek Baby Jagi, 3 pionki, chatka Baby Jagi) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 19x19x4 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 15 cm).
GRA KOOPERACYJNA. Poznajcie Jasia i Małgosię. W środku gęstego lasu odnaleźli niezwykłą chatkę, całą zrobioną z łakoci. Pyszności! Niestety mieszka w niej zła Baba Jaga, która pragnie złapać naszych bohaterów. Wspólnymi siłami pomóżcie im zjeść jak najwięcej łakoci i nie dajcie się złapać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G (1 egz.)
Filia w Wysokiej
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Łąka / [autor gry:] Klemens Kalicki ; [ilustracje:] Karolina Kijak. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (plansza główna, 2 plansze ognisk i 2 zaślepki, 184 karty, 12 żetonów celów, 20 żetonów szlaków, 12 żetonów premii, 28 żetonów dróg, żeton wariantu 1-osobowego, żeton pierwszego gracza, 5 kopert z dodatkowymi kartami, znacznik rundy, 4 znaczniki kolorów, 4 składana podajniki, instrukcja, indeks kart, schemat składania podajników, instrukcja) : ilustracje ; 29x29x8 cm.
Liczba graczy: 1-4.
Czas gry: 60-90 min.
Niezwykłe spotkania z naturą! Nowa gra Klemensa Kalickiego, autora popularnej gry familijnej Domek! Doświadczeni obserwatorzy przyrody dzielnie przemierzają okolice w poszukiwaniu roślin, zwierząt i rozmaitych ciekawostek. Chętnie wykorzystują swoją wiedzę - na łąkach, wśród traw są w stanie wypatrzeć małe gryzonie, a skoro tu są, być może za chwilę pojawi się myszołów, lis albo nawet żmija! Łąka to gra planszowa, w której wcielamy się w wędrowców obserwujących naturę. Wyposażeni w mapę, spacerujemy po malowniczej okolicy, szukając inspiracji i uwieczniając zapierające dech w piersiach widoki. Kierujemy się pasją i ciekawością świata, ale też rywalizacją o tytuł najwprawniejszego obserwatora przyrody! Przypadnie on temu, kto zdobędzie najwięcej punktów z zaobserwowanych gatunków zwierząt i roślin, krajobrazów oraz pamiątek zebranych z wędrówki. Zmagania toczą się także przy ognisku, gdzie gracze prześcigają się w realizowaniu celów swoich wypraw. Na czym to polega? Podczas rozgrywki uczestnicy na zmianę umieszczają żetony szlaku na jednej z dwóch plansz. Skorzystanie z planszy głównej pozwala na zdobywanie kart, jednak ich zagrywanie wymaga spełnienia określonych warunków. Z kolei wykorzystanie planszy ogniska aktywuje specjalne akcje, które pomagają w realizowaniu indywidualnych strategii i daje możliwość realizowania celów, za które otrzymamy dodatkowe punkty zwycięstwa. W trakcie zabawy gracze zbierają na swojej łące i okolicy karty podłoży (siedliska życia zwierząt), karty obserwacji (konkretne gatunki zaobserwowane podczas wędrówki), oraz karty krajobrazów i znalezisk (widoki i interesujące pamiątki z wypraw). Zwycięży ten, który zdobędzie najwięcej punktów w zdobytych zestawach kart oraz na planszy ogniska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kurnik / autor: Reiner Knizia ; ilustracje Nikola Kucharska. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", copyright 2018. - 1 gra (6 kur, 7 kurzych gniazd, 18 żetonów jajek) : karton, ilustracje kolorowe ; w pudełku 18x14x4 cm. + instrukcja.
Gra dla 2-5 graczy.
Czas trwania gry: 20 minut.
Wiek 4-104 lata.
Bądź sprytniejszy niż kury! Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby jajek. Aby je zdobyć, należy znaleźć kury wysiadujące jajka w odpowiednich kolorach. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ wszystkie kury w kurniku wyglądają jednakowo i często zmieniają gniazda, w których wysiadują jajka! Gra posiada proste zasady gry!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
L.A.M.A. / Reiner Knizia. - Warszawa : Egmont, copyright 2021. - 1 gra (62 karty, 76 żetonów, 3 kostki, 1 żeton lamy, 3 instrukcje) ; w pudełku 20x20x4 cm.
Zawartość pudełka: 62 karty, 76 żetonów, 3 kostki, 1 żeton lamy, 3 instrukcje.
Gra dla 1-4 osób. Czas rozgrywki : 30 min.
3 gry w 1.
Gracze pozbywają się kart kładąc je po kolei na wspólny stos. Można zagrać kartę o tej samej wartości, lub wyższą o 1. Decydują, kiedy zagrać kartę, pociągnąć albo spasować, by na koniec rundy mieć jak najmniej karnych punktów. O zwycięstwie zadecyduje taktyka, ale i podjęcie ryzykownej decyzji we właściwym momencie. LAMA to idealna gra rodzinna, ale też znakomita zabawa dla bardziej doświadczonych graczy. Pudełko zawiera trzy gry Knizii: strategiczną Lamę podstawową (nominowaną do prestiżowej nagrody Spiel des Jahres), wredną Lamę Party oraz nieprzewidywalną Lamę kościaną. Pozwoli to dostosować grę do preferencji grających. Dodatkowo LAMA zawiera zasady dwóch wariantów rozgrywki, które dodaje się do Lamy klasycznej lub kościanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pan tu nie stał! /autor Reiner Knizia ; ilustracje Marek Szyszko. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2020. - 1 gra (wiele elementów) ; pudełko 20x20x5 cm.
105 kart kolejkowiczów ; 36 towarów ; 4 sklepy ; 5 kart pomocy ; instrukcja.
Przenieś się na moment do PRL-u, do lat osiemdziesiątych. Do czasów centralnego planowania i wiecznych rynkowych niedoborów, symbolem których stały się wszechobecne kolejki do sklepów. Podczas gry walczyć będziesz o deficytowe towary rzucane do sklepów. Nie będzie to jednak takie łatwe, ponieważ inni gracze również marzą o butach Relax czy magnetofonie szpulowym! Obserwuj, co pojawia się w sklepach, w przemyślany sposób rozdzielaj zadania swojej rodzinie i nie daj się wypchnąć z kolejki! No, chyba, że ktoś krzyknie ci do ucha PAN TU NIE STAŁ!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pan tu nie stał! : Cinkciarz / Reiner Knizia ; ilustracje Marek Szyszko. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2017. - 1 gra (1 plansza banku, 5 kart z pociętą gazetą, 75 kart pieniędzy) ; w pudełku 13x13x4 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 12 cm).
Czas gry: 30 minut
Liczba graczy: 3-5
Gracze są cinkciarzami w czasach PRL. Starają się zarobić jak najwięcej na nielegalnej wymianie walut. Do dyspozycji mają dolary, złotówki, ruble, forinty… oraz równo pocięte gazety. Będą często musieli podejmować ryzyko, bo kto gra grubo, wygrać musi!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pędzące ślimaki : na jednej nodze / autor: Reiner Knizia ; ilustracje: Rolf Vogt. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2021. - 1 gra (1 plansza, 5 ślimaków, 36 żetonów, 5 kostek, 5 kart) : karton, drewno, kolor ; w pudełku 20x20x5 cm + instrukcja.
Gra dla 2-5 osób.
Wyścig na jednej nodze! Kontynuacja przebojowych i wielokrotnie nagradzanych "Pędzących żółwi" oraz "Pędzących jeży". Gracze rzucają kolorowymi kostkami i przemieszczają ślimaki na planszy. Po drodze starają się spychać przeciwników i zebrać jak najwięcej pysznych grzybów. Do samego końca nie wiadomo, którymi ślimakami grają przeciwnicy, co gwarantuje wielkie emocje. Gra ma proste zasady, a o zwycięstwie decydują taktyka i umiejętności blefowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G (1 egz.)
Filia w Wysokiej
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pędzące żółwie : wyścig do sałaty / autor: Reiner Knizia ; ilustracje: Rolf Vogt. - Warszawa : Egmont, copyright 2022. - 1 gra (plansza, 5 figurek żółwi, 52 karty, 5 płytek z żółwiami) : karton, papier, drewno, kolor ; w pudełku 19x19x5 cm. + instrukcja.
Liczba graczy 2-5.
Czas gry: 20 minut.
Żółwie zwykle się nigdzie nie spieszą, ale kiedy w polu widzenia pojawia się apetyczna sałatka z liści po drugiej stronie łąki, zaczynają wyciągać swoje krótkie nóżki! Jednakże żółwiki nie są długodystansowcami, więc od czasu do czasu muszą odpocząć, najchętniej na grzbiecie innego żółwia, który może je przy okazji podwieźć... Doskonała gra planszowa dostarczająca wiele zabawy małym jak i dużym. Sympatyczne, dziecięce grafiki oraz karty oparte na symbolach pozwolą usiąść przy grze nawet bardzo małym planszówkowiczom. A "pędzące" żółwie, zwłaszcza te jedne na drugich, rozbawi nie jednego dorosłego. Pokochasz tę grę!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G (1 egz.)
Filia w Wysokiej
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Podróż w czasie / Reiner Knizia ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2021. - 1 gra (5 dwustronnych plansz, 36 płytek z obrazkami, 1 figurka pingwina, 1 kostkę, 15 żetonów emocji) ; karton, drewno, kolor ; pudełko 20x20x4,5 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 19 cm).
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: liczba graczy: 2-5
Czas gry: około 15 min.
Gra pełna niesamowitych opowieści i emocji! Pingwin Przemysław zabiera was w podróż po niesamowitych krainach. Będziecie opowiadać historie związane z tymi krainami i zapamiętywać spotkane w nich przedmioty. Wariant gry pozwala dzieciom nazywać emocje związane z przygodami pingwina Przemysława. Gra rozwija umiejętność opowiadania, pamięć, wyobraźnię, skojarzenia i empatię. Do gry dołączony jest komentarz psychologa dziecięcego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Grzybobranie w zaczarowanym lesie / ilustracje Agnieszka Kowalska. - Warszawa : Granna, copyright 2015. - 1 gra (plansza, 25 grzybków, 18 żetonów ze zwierzątkami, ściany chatki czarownicy do złożenia, 4 koszyki, 4 różnokolorowe pionki, kostka do gry, 1 składana figurka czarownicy, 4 składane figurki zwierzątek) ; w pudełku 26x26x8 cm + instrukcja.
Gra dla 2-4 osób.
Czas rozgrywki: 30 min.
Popularna gra w nowej szacie graficznej i bajkowej oprawie 3D, w trakcie której gracze wędrują po planszy i zbierają grzyby. Po drodze spotykają ich różne przygody. Uwaga na muchomory i złą wiedźmę! Napotkane zwierzątka będą miały wpływ na rozgrywkę. Zabierz koszyk i przeżyj swoją niezapomnianą przygodę. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Wysokiej
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Feluś i Gucio grają w historyjki : gra edukacyjna / autorzy gry: Magdalena Król, Marcin Dudek ; ilustracje Marianna Schoett. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia" copyright 2022. - 1 gra (25 kafelków postaci, 25 kafelków miejsc, 34 kafelki przedmiotów) : karton, kolor ; w pudełku 25x21x4 cm + instrukcja.
Gra dla 1-5 graczy. Czas rozgrywki: 30 min.
Feluś i Gucio zapraszają do zabawy po raz trzeci! Tym razem tematem przewodnim jest wspólne opowiadanie historyjek. Gra pomoże dzieciom nie tylko w tworzeniu ciągów przyczynowo-skutkowych, lecz także wzbogaci ich wyobraźnię oraz ułatwi komunikację werbalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kolory magii / autor: Wei-Min Ling ; ilustracje: Tomek Larek. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", copyright 2018. - 1 gra (6 wież (5 wież w różnych kolorach + 1 wieża z torem rund), 38 kart składników, 2 żetony postaci, 6 tajnych kart, 2 karty pomocy : karton, kolor ; pudełko 13,5x13,5x5 cm + instrukcja (14, [1] strona : ilustracje ; 13 cm).
Czas gry: 20 min.
Zawartość pudełka: 6 wież (5 wież w różnych kolorach + 1 wieża z torem rund), 38 kart składników, 2 żetony postaci, 6 tajnych kart, 2 karty pomocy, instrukcja.
Gra przeznaczona dla 2 graczy w wieku od lat 10.
Strategia, planowanie, emocje! Odwiedzaj wieże i gromadź dostępne tam magiczne składniki. Wykorzystuj je do rzucania zaklęć. Im więcej zgromadzisz składników, tym więcej punktów zdobędziesz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej