Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna-Czytelnia
(10)
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
(4)
Filia nr 1
(1)
Autor
Andruszko Robert
(4)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Bailey Anna
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Bourne Edmund J
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chrząstowski Szymon
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cubała Wiesław Jerzy
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Francesetti Gianni
(1)
Gecele Michela (1965- )
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Hayes Louise L
(1)
Kalita Lech
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Linehan Marsha M. (1943- )
(1)
Mizerska Renata (1972- )
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Roubal Jan (1971- )
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Uściłowska Anna
(1)
Weisz John R. (1945- )
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Dzieci
(5732)
6-8 lat
(3747)
9-13 lat
(3331)
Dorośli
(3006)
Młodzież
(2349)
Psychoterapeuci
(14)
0-5 lat
(2136)
14-17 lat
(1543)
Szkoły średnie
(168)
Rodzice
(166)
Szkoły wyższe
(161)
Szkoły podstawowe
(126)
Nauczyciele
(99)
18+
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(82)
Logopedzi
(73)
Przedszkola
(60)
Nauczanie początkowe
(54)
Nauczyciele języka polskiego
(34)
Gimnazja
(32)
Studenci
(21)
Psycholodzy
(20)
Pedagodzy
(17)
Licea
(14)
Lekarze
(13)
Menedżerowie
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 1
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Klasa 1.
(8)
Klasa 3.
(8)
Kobieta
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Klasa 3
(6)
Klasa 5
(6)
Klasa 7
(6)
Ekonomiści
(5)
Fizjoterapeuci
(5)
Klasa 2
(5)
Klasa 6
(5)
Klasa 8
(5)
Kosmetolodzy
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
6-8 lat
(4)
9-13
(4)
Cukrzycy
(4)
Klasa 4.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prawnicy
(4)
Technikum
(4)
Bibliotekarze
(3)
Chorzy
(3)
Dziewczęta
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Policjanci
(3)
Uczniowie
(3)
Urzędnicy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Adwokaci
(2)
Architekci
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(2)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Dziennikarze
(2)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Grupa wiekowa Młodzież
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 8.
(2)
Kobieta ciężarna
(2)
Mlodzież
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Politycy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Poziom rozszerzony
(2)
Pracownicy banków
(2)
Prokuratorzy
(2)
Proza
(2)
Psychiatrzy
(2)
Sportowcy
(2)
Terapeuci
(2)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(2)
Ukraińcy
(2)
Uzależnieni
(2)
0-3 lata
(1)
14-17
(1)
3-6 lat
(1)
5-8 lat
(1)
6- 8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Dzieci
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Trauma
(2)
Agresywność
(1)
Arytmetyka
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko chore
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Lęk
(1)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(1)
Mentalizacja
(1)
Młodociani rodzice
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuropsychologia
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osobowość pograniczna
(1)
Otyłość
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Postępowanie przygotowawcze
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Socjoterapia
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Systemowa terapia rodzin
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie tylko schemat : praktyka systemowej terapii rodzin / Szymon Chrząstowski. - Wydanie drugie, (pierwsze wydanie w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - 445, [2] strony : ilustracja ; 21 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie nowe.
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało uzupełnione o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Psychoterapia jest dla mnie nie tylko drogą leczenia zaburzeń, lecz także pomocą parom, rodzinom i indywidualnym pacjentom/klientom w radzeniu sobie z trudnościami życiowymi, na które napotykają. Terapia systemowa uczy, jak można pokonywać te trudności razem (tak jak dobrze jest skakać przez fale w oceanie, trzymając się wspólnie za ręce). Myśląc tak o psychoterapii, nawiązuję do tzw. psychologii humanistycznej, a więc takich osób jak Abraham Maslow, Carl Rogers czy Erich Fromm, który w eseju Mieć czy być? pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi” /Z tekstu /.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia Gestalt w praktyce klinicznej. Od psychopatologii do estetyki kontaktu to podręcznik, który recenzenci chętnie określają jako „rewolucyjny”. Z punktu widzenia terapii Gestalt, jaką znamy z drugiej połowy ubiegłego wieku, podręcznik, który dostajemy do ręki, jest na pewno wyrazem znaczącej ewolucji podejścia. […] Podręcznik składa się z czterech części: I. „Podstawowe zasady psychoterapii Gestalt w praktyce klinicznej”, II. „Konteksty i przybliżenia” (m.in. kontekst społeczny, polityczny, rozwojowy), III. „Wybrane sytuacje życiowe” (jak trauma, samobójstwa czy strata i żałoba), IV. „Wybrane problemy kliniczne” (m.in. demencja, depresja, lęk, ataki paniki, borderline, narcyzm). W 33 rozdziałach każdy czytelnik znajdzie coś, co interesuje go szczególnie – pacjenta, którego prowadzi, problem, z którym się zmaga, mechanizm, którego poszukuje, motyw, którego dotąd nie widział. Każdy znajdzie też coś dla siebie nowego, czego dotąd nie wiedział, z czego nie zdawał sobie sprawy, co widział inaczej, czego nie doceniał... Czy podręcznik, który tak szeroko omawia psychopatologię i który zawiera wszystkie proponowane w ostatnim dwudziestoleciu aktualizacje i teorii, i terapii, jest rewolucyjny? W takim sensie, w jakim wciąż, jak sądzę, rewolucyjna pozostaje sama terapia Gestalt – z pewnością jest!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta R. Borkowska. - Wydanie 1 - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 1035, [1] strona : tabele, wykresy, rysunki, fotografie ; 29 cm.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. W pułapce myśli dla nastolatków to publikacja, która stanowi dopełnienie bestsellera W pułapce myśli. To wyczerpujący poradnik, który został skierowany do młodych ludzi. Wyróżnia go lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie. W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy. To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową. Dzięki książce młodzi ludzie: przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastania nauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjach przestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemy zyskają pewność siebie i poczucie własnej wartości odnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/C (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Najważniejszy podręcznik dla terapeutów wdrażających trening umiejętności DBT Coraz większa liczba badań sugeruje, że trening umiejętności jest obiecującą interwencją m.in. u młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także u dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami. Książka przybliża główne założenia terapii dialektyczno-behawioralnej, ze szczególnym uwzględnieniem treningu umiejętności, oraz podaje wyczerpujące i precyzyjne instrukcje dotyczące nauczania określonych umiejętności związanych z uważnością, skutecznością interpersonalną, regulacją emocji oraz tolerancją na problemy psychiczne i emocjonalne. Terapeuci znajdą w niej wiele przykładów klinicznych, szczegółowe uwagi dydaktyczne oraz omówienie praktycznych aspektów treningu umiejętności, takich jak przygotowanie do treningu, organizacja sesji, rozpoczęcie treningu, cele terapeutyczne i procedury treningu czy zastosowanie innych strategii i procedur DBT do treningu umiejętności behawioralnych. Podręcznik uzupełnia publikacja Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT®). Trening umiejętności. Materiały i ćwiczenia dla pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie. W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompleksowe źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do prowadzenia skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom uwzględnia również najbardziej aktualne udoskonalenia i adaptacje metod leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte na dowodach. Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały poświęcone konkretnym programom psychoterapii. Autorzy poszczególnych metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują sposób przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują wyniki badań na temat skuteczności terapii oraz wskazują nierozwiązane problemy, z którymi należy się uporać. Ten kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla psychologów zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin (niezależnie od orientacji teoretycznej), badaczy i studentów. Podręcznik zawiera metody leczenia: lęku, depresji, zaburzeń stresu pourazowego, anoreksji psychicznej, moczenia się, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń zachowania, ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, samouszkodzeń i myśli samobójczych, bulimii psychicznej oraz zanieczyszczania się kałem- nieuwzględnionych w poprzednim wydaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej