Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(12)
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
(2)
Filia nr 1
(1)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Bala Joanna
(1)
Cabała Monika
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Greene Ross W
(1)
Griffin Simone
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Mikina-Pindur Jadwiga
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagog)
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pilch Alicja
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Szczęśniak Sylwia (zaburzenia lękowe)
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Walczak-Klimek Małgorzata (1987- )
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zwoliński Andrzej (1957- )
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Dzieci
(5732)
6-8 lat
(3747)
9-13 lat
(3331)
Dorośli
(3006)
Młodzież
(2349)
Pedagodzy
(17)
0-5 lat
(2136)
14-17 lat
(1543)
Szkoły średnie
(168)
Rodzice
(166)
Szkoły wyższe
(161)
Szkoły podstawowe
(126)
Nauczyciele
(99)
18+
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(82)
Logopedzi
(73)
Przedszkola
(60)
Nauczanie początkowe
(54)
Nauczyciele języka polskiego
(34)
Gimnazja
(32)
Studenci
(21)
Psycholodzy
(20)
Licea
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Lekarze
(13)
Menedżerowie
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 1
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Klasa 1.
(8)
Klasa 3.
(8)
Kobieta
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Klasa 3
(6)
Klasa 5
(6)
Klasa 7
(6)
Ekonomiści
(5)
Fizjoterapeuci
(5)
Klasa 2
(5)
Klasa 6
(5)
Klasa 8
(5)
Kosmetolodzy
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
6-8 lat
(4)
9-13
(4)
Cukrzycy
(4)
Klasa 4.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prawnicy
(4)
Technikum
(4)
Bibliotekarze
(3)
Chorzy
(3)
Dziewczęta
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Policjanci
(3)
Uczniowie
(3)
Urzędnicy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Adwokaci
(2)
Architekci
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(2)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Dziennikarze
(2)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Grupa wiekowa Młodzież
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 8.
(2)
Kobieta ciężarna
(2)
Mlodzież
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Politycy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Poziom rozszerzony
(2)
Pracownicy banków
(2)
Prokuratorzy
(2)
Proza
(2)
Psychiatrzy
(2)
Sportowcy
(2)
Terapeuci
(2)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(2)
Ukraińcy
(2)
Uzależnieni
(2)
0-3 lata
(1)
14-17
(1)
3-6 lat
(1)
5-8 lat
(1)
6- 8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Animaloterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Etologia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jakość życia
(1)
Katolicyzm
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Książka artystyczna
(1)
Książki
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mentalizacja
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mutyzm
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie osób niewidomych i niedowidzących
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzący
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby niepełnosprawne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przestępcy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Trauma
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wiktymologia
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Zabawa
(1)
Zabawki
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia widzenia
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zabójstwo
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Esej
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka artystyczna w arteterapii / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2016. - 141 stron : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Książka stanowi próbę podzielenia się z czytelnikiem wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sztuki, edukacji twórczej i artystycznej oraz arteterapii.
Jest to oferta dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp : Historia zooterapii i problematyczna nomenkltura ; 1. Korzyści płynące z posiadsania zwierząt ; 2. Uczenie się jako proces przystosowawczy i terapeutyczny ; 3. Podstawowe zasady pracy zooterapeuty z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie ; 4. Usprawnienia ruchowe poprzez zooterapię ; 5. Dogoterapia - najpopularniejsza forma animaloterapii ; 6. Koń w terapii ; 7. Felinoterapia - czyli terapia z udziałem kota ; 8. Mroczna strona delfinoterapii ; 9. Niekonwencjonalna zooterapia, czyli wykorzystanie mało popularnych zwierząt ; 10. Dobrostan zwierząty wykorzystywanych w zooterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II/O (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Uzyskane w dziesięciu rozdziałach niniejszego opracowania rezultaty badawcze są ważne, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Dają bowiem możliwość zrozumienia mechanizmów odpowiedzialnych za powstawanie przestępstw przeciwko najważniejszemu z dóbr, jakim jest życie ludzkie. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy dążą do prawdy i dla których prawo do życia i jego ochrona nie są obojętne. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Uwaga, polecamy nowe wydanie V. 2022! Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy. Autorka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie. W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teatr jest ciekawą podróżą do niesamowitego świata, niewyczerpanie nieodgadnionego, przestrzenią do uzewnętrznienia siebie, choć za pośrednictwem wykreowanej postaci – i właśnie to sprawia, że przyciąga on do siebie ludzi w różnym wieku, z różnorakich kręgów kulturowych i po rozmaitych przejściach życiowych. Nie bez powodu właśnie teatr wykorzystywany jest chociażby w procesie resocjalizacji w zakładach penitencjarnych, stanowi także element socjoterapii w placówkach wsparcia dziennego, instytucjach socjalizacyjnych czy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, a w ostatnich latach na szerszą skalę rozpowszechnia się również w klubach seniora. W niniejszej książce pragnę się skupić nie tyle na temacie morałów, jakie wypływają z samych treści spektakli teatralnych (choć warto tutaj podkreślić ich ogromne znaczenie w procesie wychowania młodego człowieka), ile raczej na walorach profilaktycznych i terapeutycznych uczestnictwa w całym procesie współtworzenia spektakli przez aktorów-amatorów dziecięcych i młodzieżowych teatrów prowadzonych przez wychowawców w świetlicach środowiskowych i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz tych o charakterze specjalistycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792.077 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postępujące konsumpcjonizm i hedonizm, skłaniające do ucieczki od rzeczywistości, utrudniają budowanie życia opartego na solidnych wartościach. Niektórzy badacze życia społecznego mówią wprost o pokoleniu bez imienia, zawieszonym w duchowej i materialnej pustce. Czy możemy wesprzeć młodych ludzi jako rodzice, wychowawcy, pedagodzy, nauczyciele. Jak można pomóc im otrzymać odpowiedzi na istotne pytania stawiane przez życie? W książce ks. prof. Andrzeja Zwolińskiego przybliżone są istotne zagrożenia i przeszkody w rozwoju młodzieży. Znając je, można ich skutecznie unikać, aby rozwinąć to, co najpiękniejsze i najbardziej wartościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/C (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej