Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(18)
Autor
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Andruszko Robert
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Bac Aneta
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Behnke Maciej
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chlebosz Karolina
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Czabała Jan Czesław (1941- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Gójska Agata
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczmarek Magdalena (psycholog)
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Krajna Ewa
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kulesza Wojciech (1978- )
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Maciejewska Barbara (medycyna)
(1)
Michalak Sławomir (nauki medyczne)
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagog)
(1)
Nowotka Agnieszka
(1)
Obrębowska-Karsznia Zofia
(1)
Obrębowski Andrzej (1937- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Popławska-Domaszewicz Karolina
(1)
Pruszewicz Antoni (1931- )
(1)
Rządzka Mirosława
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sekula Alicja
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Sobieralska-Michalak Kinga
(1)
Steinborn Barbara
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Tuszyński Krzysztof (nauki medyczne)
(1)
Weisz John R. (1945- )
(1)
Wiskirska-Woźnica Bożena
(1)
Wojnowski Waldemar
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zaleski Tomasz
(1)
Łojko Dorota
(1)
Świdziński Piotr
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Żebryk-Stopa Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Dzieci
(5732)
6-8 lat
(3747)
9-13 lat
(3331)
Dorośli
(3006)
Młodzież
(2349)
Psycholodzy
(20)
0-5 lat
(2136)
14-17 lat
(1543)
Szkoły średnie
(168)
Rodzice
(166)
Szkoły wyższe
(161)
Szkoły podstawowe
(126)
Nauczyciele
(99)
18+
(90)
Szkoły ponadgimnazjalne
(82)
Logopedzi
(73)
Przedszkola
(60)
Nauczanie początkowe
(54)
Nauczyciele języka polskiego
(34)
Gimnazja
(32)
Studenci
(21)
Pedagodzy
(17)
Licea
(14)
Psychoterapeuci
(14)
Lekarze
(13)
Menedżerowie
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(12)
Terapeuci zajęciowi
(12)
Klasa 2.
(10)
Klasa 4
(10)
Klasa 1
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Klasa 1.
(8)
Klasa 3.
(8)
Kobieta
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Klasa 3
(6)
Klasa 5
(6)
Klasa 7
(6)
Ekonomiści
(5)
Fizjoterapeuci
(5)
Klasa 2
(5)
Klasa 6
(5)
Klasa 8
(5)
Kosmetolodzy
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
6-8 lat
(4)
9-13
(4)
Cukrzycy
(4)
Klasa 4.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Prawnicy
(4)
Technikum
(4)
Bibliotekarze
(3)
Chorzy
(3)
Dziewczęta
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Policjanci
(3)
Uczniowie
(3)
Urzędnicy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Adwokaci
(2)
Architekci
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(2)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Dziennikarze
(2)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Grupa wiekowa Młodzież
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 8.
(2)
Kobieta ciężarna
(2)
Mlodzież
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Politycy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Poziom rozszerzony
(2)
Pracownicy banków
(2)
Prokuratorzy
(2)
Proza
(2)
Psychiatrzy
(2)
Sportowcy
(2)
Terapeuci
(2)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(2)
Ukraińcy
(2)
Uzależnieni
(2)
0-3 lata
(1)
14-17
(1)
3-6 lat
(1)
5-8 lat
(1)
6- 8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Młodzież
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Dzieci
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia widzenia
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Animaloterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Behawioryzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Etologia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jakość życia
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(1)
Mentalizacja
(1)
Metody fizjoterapeutyczne
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Młodociani rodzice
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie osób niewidomych i niedowidzących
(1)
Neurologopedia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedowidzący
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niewidomi
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby niepełnosprawne
(1)
Otyłość
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Przestępcy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Socjoterapia
(1)
Sport
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Trening sportowy
(1)
Trening umysłu
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wiktymologia
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zabawa
(1)
Zabawki
(1)
Zaburzenia głosu
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zaburzenia ruchowe
(1)
Zaburzenia sprawności motorycznych
(1)
Zaburzenia słuchu
(1)
Zaburzenia wysławiania się
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zabójstwo
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : fotografie, ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyjątkowy na polskim rynku praktyczny podręcznik psychologii sportu dla trenerów, zawodników, a przede wszystkim - psychologów sportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 216, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy. Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnictwo psychologiczne / redakcja naukowa Czesław Czabała, Sylwia Kluczyńska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2015. - 414 stron ; 24 cm.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy mediacji w sprawach rodzinnych, w szczególności związanych z rozwodem. Prezentuje wiedzę teoretyczną na temat mediacji i rodziny w rozwodzie oraz propozycje konkretnych technik pomocnych na różnych etapach pracy z konfliktem. Waga sporów rodzinnych i jednocześnie coraz większa popularność mediacji w Polsce uzasadniają dokonanie szczegółowej analizy zarówno problematyki konfliktu rodzinnego, jak i metod oraz technik wykorzystywanych w mediacjach rodzinnych. Publikacja jest przeznaczona dla profesjonalistów zajmujących się pomocą rodzinie: psychologów, pedagogów, biegłych sądowych, prawników, jak również studentów kształcących się w ramach powyższych specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta R. Borkowska. - Wydanie 1 - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 1035, [1] strona : tabele, wykresy, rysunki, fotografie ; 29 cm.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp : Historia zooterapii i problematyczna nomenkltura ; 1. Korzyści płynące z posiadsania zwierząt ; 2. Uczenie się jako proces przystosowawczy i terapeutyczny ; 3. Podstawowe zasady pracy zooterapeuty z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie ; 4. Usprawnienia ruchowe poprzez zooterapię ; 5. Dogoterapia - najpopularniejsza forma animaloterapii ; 6. Koń w terapii ; 7. Felinoterapia - czyli terapia z udziałem kota ; 8. Mroczna strona delfinoterapii ; 9. Niekonwencjonalna zooterapia, czyli wykorzystanie mało popularnych zwierząt ; 10. Dobrostan zwierząty wykorzystywanych w zooterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy kończyliśmy pracę nad tym poradnikiem, cztery nasze artykuły znajdowały się w recenzji (w zachodnich czasopismach: psychologicznych, medycznych, marketingowych), cztery kolejne pisaliśmy, przygotowywaliśmy trzy granty, prowadziliśmy międzynarodowe badania stanowiące podstawę kilku następnych prac, a kilka szkiców opartych na już policzonych danych czekało na dokończenie. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z pisaniem, takie tempo było nie do wyobrażenia, gdyż przygotowanie nawet polskiego tekstu wymagało co najmniej 12 miesięcy. Napisaliśmy więc poradnik, który kiedyś, na początku naszej drogi, sami chcielibyśmy przeczytać. I podpowiadamy w nim, jak zacząć swoją przygodę z pisaniem. Ufamy, że dzięki niemu droga od „kiedyś” do „dzisiaj” nie zajmie Czytelnikowi tyle czasu, co nam: kilkanaście czy kilkadziesiąt lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Uzyskane w dziesięciu rozdziałach niniejszego opracowania rezultaty badawcze są ważne, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Dają bowiem możliwość zrozumienia mechanizmów odpowiedzialnych za powstawanie przestępstw przeciwko najważniejszemu z dóbr, jakim jest życie ludzkie. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy dążą do prawdy i dla których prawo do życia i jego ochrona nie są obojętne. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Uwaga, polecamy nowe wydanie V. 2022! Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy. Autorka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy – dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie. W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompleksowe źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do prowadzenia skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom uwzględnia również najbardziej aktualne udoskonalenia i adaptacje metod leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte na dowodach. Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały poświęcone konkretnym programom psychoterapii. Autorzy poszczególnych metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują sposób przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują wyniki badań na temat skuteczności terapii oraz wskazują nierozwiązane problemy, z którymi należy się uporać. Ten kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla psychologów zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin (niezależnie od orientacji teoretycznej), badaczy i studentów. Podręcznik zawiera metody leczenia: lęku, depresji, zaburzeń stresu pourazowego, anoreksji psychicznej, moczenia się, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń zachowania, ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, samouszkodzeń i myśli samobójczych, bulimii psychicznej oraz zanieczyszczania się kałem- nieuwzględnionych w poprzednim wydaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej