Efektywność nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(1)
Autor
Jatkowska Joanna
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Nowotniak Justyna (pedagog)
(1)
Walker Timothy D
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść amerykańska
(4232)
Kobieta
(2428)
Powieść polska
(2178)
Powieść angielska
(1996)
Rodzina
(1494)
Efektywność nauczania
(-)
Przyjaźń
(1334)
Tajemnica
(1210)
Poezja polska
(1156)
Miłość
(1052)
Polska
(1042)
Literatura dziecięca polska
(1038)
Literatura polska
(885)
Relacje międzyludzkie
(871)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(792)
II wojna światowa (1939-1945)
(755)
Śledztwo i dochodzenie
(684)
Nastolatki
(678)
Dziewczęta
(650)
Zabójstwo
(649)
Rodzeństwo
(615)
Literatura młodzieżowa polska
(562)
Magia
(549)
Życie codzienne
(521)
Sekrety rodzinne
(514)
Policjanci
(478)
Żydzi
(475)
Powieść francuska
(472)
Małżeństwo
(457)
Opowiadanie polskie
(456)
Zwierzęta
(444)
Pamiętniki polskie
(434)
Relacja romantyczna
(427)
Literatura piękna dla młodzieży 11-14 l.
(422)
Matki i córki
(403)
Trudne sytuacje życiowe
(401)
Powieść niemiecka
(398)
Dzieci
(393)
Osoby zaginione
(386)
Uczniowie
(366)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(357)
Boże Narodzenie
(351)
Władcy
(351)
Uczucia
(345)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(344)
Literatura
(339)
Literatura młodzieżowa angielska
(338)
Historia
(322)
Dziecko
(320)
Poszukiwania zaginionych
(319)
Język polski
(316)
Podróże
(316)
Wybory życiowe
(315)
Dziennikarze
(310)
Duchowieństwo katolickie
(309)
Ludzie a zwierzęta
(307)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(301)
Dramat polski
(299)
Pisarze polscy
(299)
Psy
(299)
Opowiadanie dziecięce polskie
(298)
Literatura dziecięca angielska
(295)
Powieść rosyjska
(286)
Wojsko
(286)
Polacy za granicą
(285)
Koty
(281)
Przestępczość zorganizowana
(280)
Arystokracja
(279)
Literatura piękna dla dzieci 9-10 l.
(272)
Literatura dziecięca amerykańska
(268)
Uprowadzenie
(266)
Wojna 1939-1945 r.
(266)
Powieść młodzieżowa polska
(264)
Publicystyka polska
(262)
Ojcowie i córki
(248)
Kultura
(247)
Wakacje
(247)
Powieść norweska
(242)
Zakochanie
(237)
Turystyka
(234)
Chłopcy
(232)
Papiestwo
(228)
Katolicyzm
(221)
Dziadkowie i wnuki
(220)
Powieść młodzieżowa angielska
(217)
Seryjni zabójcy
(217)
Prywatni detektywi
(211)
Wydawnictwa popularne
(211)
Pisarze
(207)
Zemsta
(207)
Polityka
(201)
Sztuka
(200)
Kościół katolicki
(198)
Filozofia
(197)
Politycy
(197)
Mężczyzna
(194)
Wychowanie w rodzinie
(194)
Młodzież
(193)
Biografie
(190)
Śmierć
(190)
Dojrzewanie
(187)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. - 248 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […] Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej. Ze wstępu W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewaluacja edukacyjna : społeczne światy ewaluatorów / Justyna Nowotniak. - Wydanie II. - Kraków : Impuls, 2019. - 194 strony : fotografia ; 24 cm.
Prezentowana publikacja skupia się na zagadnieniu ewaluacji (w szczególności ewaluacji edukacyjnej), które na świecie systematycznie zyskuje na znaczeniu, zwiększając wpływ na działania podejmowane w polityce publicznej. Bezpośrednio wynika to ze wzrastającego nacisku na efektywność, trafność alokowania środków i odpowiedzialność działań instytucji publicznych, także w systemie oświaty. Rola ewaluacji łączy się z potrzebą budowania strategii rozwoju w różnych dziedzinach życia społecznego i zabezpieczaniem interesu publicznego. Przedmiotami badania są ewaluacja wewnętrzna (zbudowana na fundamencie teoretycznym autoewaluacji) i prowadzący ją w polskich szkołach nauczyciele, odgrywający rolę ewaluatorów. Głównymi celami uczyniono opis ich społecznych światów i próbę rekonstrukcji przebiegu procesu stawania się ewaluatorem. Książka ma strukturę typową dla pracy empirycznej. W pierwszej części podjęto próbę przebycia wraz z Czytelnikiem wyboistej drogi prowadzącej od próby uchwycenia istoty ewaluacji do momentu wprowadzenia ewaluacji wewnętrznej do polskich szkół i opisu zawiłości instytucjonalnej praktyki ewaluacyjnej w rodzimym systemie oświaty, z wyeksponowaniem roli ewaluatora. Część druga prezentuje zamysł badawczy w typowy sposób. Wieńczy ją wskazanie „rusztowania” kategorialnego dla całego zamysłu badawczego i jednocześnie dla rozkładu treści w części trzeciej, w której zamieszczono wyniki badań własnych. Zakończeniem jest próba opisu procesu stawania się ewaluatorem przez nauczyciela. Adresatami książki są wszyscy zainteresowani ewaluacją edukacyjną – zarówno ci, którzy oprócz ustaleń teoretycznych poszukują także kolejnych empirycznych odsłon tego zagadnienia, jak i ci, dla których jest to początek podróży do „stacji ewaluacja”. Inspirację odnajdą w niej również nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych, którzy podejmują działania analityczno-badawcze w ramach swojej praktyki zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fińskie dzieci uczą się najlepiej / Timothy D. Walker ; przełożyła Marta Kisiel-Małecka. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, copyright 2017 (Drukarnia Abedik). - 201, [2] strony ; 21 cm.
Na okładce podtytuł: co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę?
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie? Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj? Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który – kompletnie wypalony – wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata. Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie — mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów — ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe. Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele — w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą — to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas! W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem. Inspirująca lektura dla rodziców, dziadków i nauczycieli. Na naukę nigdy nie jest za późno!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej