Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(5)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(13)
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
(2)
Filia nr 1
(1)
Autor
Domagała Aneta
(2)
Franczyk Anna
(2)
Helwing Daniela
(2)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Munio Muñoz Beatriz
(2)
Pawluczuk-Solarz Monika
(2)
Aznárez Nitdia
(1)
Baroncelli Silvia
(1)
Biemmi Irene
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Joanna
(1)
Faber Tracey
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kapusta Ewa Marianna
(1)
King Julie
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lange-Rachwał Magdalena
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Zawadzka Ewa (psychologia)
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(4232)
Kobieta
(2426)
Powieść polska
(2181)
Powieść angielska
(1997)
Rodzina
(1494)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
Przyjaźń
(1333)
Tajemnica
(1210)
Poezja polska
(1156)
Miłość
(1051)
Polska
(1042)
Literatura dziecięca polska
(1038)
Literatura polska
(885)
Relacje międzyludzkie
(871)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(792)
II wojna światowa (1939-1945)
(753)
Śledztwo i dochodzenie
(684)
Nastolatki
(677)
Dziewczęta
(650)
Zabójstwo
(649)
Rodzeństwo
(615)
Literatura młodzieżowa polska
(562)
Magia
(549)
Życie codzienne
(519)
Sekrety rodzinne
(512)
Policjanci
(478)
Powieść francuska
(472)
Żydzi
(472)
Małżeństwo
(457)
Opowiadanie polskie
(456)
Zwierzęta
(444)
Pamiętniki polskie
(435)
Relacja romantyczna
(426)
Literatura piękna dla młodzieży 11-14 l.
(422)
Matki i córki
(402)
Trudne sytuacje życiowe
(401)
Powieść niemiecka
(398)
Dzieci
(393)
Osoby zaginione
(386)
Uczniowie
(364)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(357)
Boże Narodzenie
(351)
Władcy
(351)
Uczucia
(345)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(344)
Literatura
(339)
Literatura młodzieżowa angielska
(338)
Historia
(322)
Dziecko
(320)
Poszukiwania zaginionych
(319)
Język polski
(316)
Podróże
(316)
Wybory życiowe
(315)
Duchowieństwo katolickie
(309)
Dziennikarze
(309)
Ludzie a zwierzęta
(306)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(301)
Dramat polski
(299)
Opowiadanie dziecięce polskie
(298)
Pisarze polscy
(298)
Psy
(298)
Literatura dziecięca angielska
(295)
Powieść rosyjska
(286)
Wojsko
(286)
Polacy za granicą
(284)
Koty
(281)
Przestępczość zorganizowana
(280)
Arystokracja
(279)
Literatura piękna dla dzieci 9-10 l.
(272)
Literatura dziecięca amerykańska
(268)
Uprowadzenie
(266)
Wojna 1939-1945 r.
(266)
Powieść młodzieżowa polska
(264)
Publicystyka polska
(262)
Ojcowie i córki
(248)
Kultura
(247)
Wakacje
(247)
Powieść norweska
(242)
Turystyka
(234)
Zakochanie
(234)
Chłopcy
(232)
Papiestwo
(228)
Katolicyzm
(221)
Dziadkowie i wnuki
(220)
Powieść młodzieżowa angielska
(217)
Seryjni zabójcy
(217)
Prywatni detektywi
(211)
Wydawnictwa popularne
(211)
Pisarze
(207)
Zemsta
(207)
Polityka
(201)
Sztuka
(200)
Kościół katolicki
(198)
Politycy
(197)
Filozofia
(196)
Mężczyzna
(194)
Wychowanie w rodzinie
(194)
Młodzież
(193)
Biografie
(190)
Śmierć
(190)
Dojrzewanie
(187)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Opracowanie
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Broszura
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. - 248 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […] Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej. Ze wstępu W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Księga Pytań i Odpowiedzi)
Na okładce: Jak nauczyć dziecko samodzielności? Kiedy zwrócić się do logopedy? Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu? Co zrobić, gdy maluch zaczyna kłamać?
Książkę tę kierujemy do rodziców, których dziecko ma iść do przedszkola. Autorzy zbioru próbują odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. Rodzic dowie się, jakie ma możliwości i prawa w przedszkolu, jak przygotować dziecko do rozstania, czego nauczyć malucha, by dobrze sobie radził. Ponadto książka porusza takie tematy, jak prawidłowe żywienie, rozwój mowy, sposoby na wspomaganie rozwoju ogólnego malucha. Autorzy wyjaśniają, dlaczego dziecko kłamie i jak je tego oduczyć. Znajdą się tu też podpowiedzi, jak nauczyć sztuki rozwiązywania konfliktów i jak wytłumaczyć mu, że ma dbać o bezpieczeństwo swoje i innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/c (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowawcza rola baśni to publikacja, w której autorka na wybranych przykładach pokazuje, jak wielkie znacznie w wychowaniu dzieci mają bajki i baśnie. W kolejnych rozdziałach omawia podstawowe pojęcia z zakresu baśni, charakteryzuje baśń jako gatunek literacki oraz przedstawia przegląd badań i początki baśni w literaturze polskiej. Następnie skupia się na wybranych zagadnieniach edukacji literackiej dziecka w przedszkolu, omawiając szczególną rolę baśni w życiu dziecka oraz jej wypływ na rozwój czytelnictwa. Ostatni rozdział poświęca na przedstawienie wpływu baśni na rozwój emocjonalny, psychiczny, intelektualny i moralny dziecka. W przygotowaniu jest kolejna pozycja autorki, tym razem jest to już jednak bajka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole to skarbnica pomysłów na zabawy związane z literaturą dziecięcą. Skierowana jest do nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przydatna będzie również osobom prowadzącym warsztaty czytelnicze dla dzieci w bibliotekach czy domach kultury. Czytelnik znajdzie tu wiele przykładów zabaw inspirowanych książkami dla dzieci tematycznych, językowych, muzyczno-ruchowych, tropiących itp., jak i wykorzystujących różnorodne techniki plastyczne (m.in. kreatywne opowieści, tworzenie albumu przyrodniczego, księgi emocji, komiksu, kalendarza, książki kucharskiej, książki skojarzeń, recyklingowej). Publikacja ta stanowić może także doskonały punkt wyjścia do pedagogizacji rodziców. Wydanie wzbogacają wywiady z Ewą Stadtmüller (autorką ponad stu książek dla dzieci) oraz osobami, które, robiąc to na co dzień, podają przykłady, w jaki sposób można pomysłowo promować czytelnictwo wśród dzieci i ich rodziców. Jeśli chcesz w nietypowy sposób rozbudzić u dzieci miłość do literatury, sięgaj śmiało po tę pozycję!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka „Montessori. 80 zabaw z dziećmi” to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie. Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko. Autorki prezentują m.in.: aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi; ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego; trening przygotowujący do nauki czytania i pisania; działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania; aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody; aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym. Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora: Beatriz Munio Muñoz. W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Przedstawiamy przewodnik dla rodziców po metodzie Montessori, która uszanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nada porządek życiu rodzinnemu. Zapoczątkuj w domu małą rewolucję i wprowadzaj metodę Montessori w życie codziennie krok po kroku. Dowiedz się, jak wykorzystać wrażliwe fazy w rozwoju dziecka, gdy szybko i łatwo przyswaja wiedzę i zdobywa umiejętności oraz przystosuj otoczenie domowe, aby wesprzeć jego samodzielność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju. Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/C (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej