Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3193)
IBUK Libra
(81)
Wolne Lektury
(44)
Forma i typ
Książki
(3173)
Proza
(782)
E-booki
(125)
Publikacje popularnonaukowe
(121)
Poradniki i przewodniki
(103)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(100)
Publikacje dydaktyczne
(62)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje fachowe
(41)
Komiksy i książki obrazkowe
(40)
Audiobooki
(31)
Publikacje religijne
(22)
Poezja
(20)
Druki ulotne
(6)
Gry i zabawki
(5)
Publikacje informacyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Komiks
(1)
Książka
(1)
Nuty
(1)
Powieść
(1)
Dostępność
dostępne
(3545)
wypożyczone
(450)
tylko na miejscu
(295)
nieokreślona
(14)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(759)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(300)
Biblioteka Główna-Oddział dla dzieci
(1379)
Filia nr 1
(1026)
Filia nr 2
(1)
Filia w Choczni
(469)
Filia w Wysokiej
(370)
Autor
Ruus May Lis (1968- )
(53)
Ruus May Lis (1968- ). Córka hycla
(53)
Disney Walt (1901-1966)
(43)
Mosek Katarzyna
(41)
Byczek Zuzanna
(40)
Bourgeois Paulette (1951- )
(31)
Marlier Marcel (1930-2011)
(30)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(28)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(24)
Clark Brenda
(24)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(23)
Zarawska Patrycja (1970- )
(19)
Kowalska Dorota
(18)
Fabisińska Liliana (1971- )
(17)
Szal Marek
(17)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(17)
Jennings Sharon (1954- )
(16)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(16)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(15)
Beaumont Émilie (1948- )
(14)
Sekuła Aleksandra
(14)
Wasilewski Kazimierz (ilustrator)
(14)
Dahl Roald (1916-1990)
(13)
Drabik Wiesław (1956- )
(13)
Ochab Janusz (1971- )
(13)
Precigs Katarzyna
(13)
Dziamska Dorota
(12)
Kłos Joanna (graficzka)
(12)
Vandenberg Patricia (1921-2007)
(12)
Vandenberg Patricia (1921-2007). Słoneczny Zakątek
(12)
Collodi Carlo (1826-1890)
(11)
Galewska-Kustra Marta
(11)
Glass Cathy
(11)
Kownacka Maria (1894-1982)
(11)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(11)
Krzyżanek Joanna
(11)
Stadtmüller Ewa
(11)
Włodarczyk Barbara
(11)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Szuścik Urszula
(10)
Twardowski Jan (1915-2006)
(10)
Alley Robert W. (1955- )
(9)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(9)
Karpiński Marek
(9)
Kotwica Wojciech
(9)
Oklejak Marianna (1981- )
(9)
Supeł Barbara
(9)
Watson Casey
(9)
Wiewiurka Zenon
(9)
Barsotti Eleonora
(8)
Busquets Carlos
(8)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(8)
Fabianowska Małgorzata
(8)
Graham Ian (1953- )
(8)
Jansson Tove (1914-2001)
(8)
Poklewska-Koziełło Ewa
(8)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(8)
Bator Agnieszka
(7)
Blake Quentin (1932- )
(7)
Centkiewicz Czesław Jacek (1904-1996)
(7)
Chapman Keith
(7)
Fonfara Andrzej
(7)
Gaff Jackie (1953- )
(7)
Goscinny René (1926-1977)
(7)
Grzegorzewska Barbara (1947- )
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Just Anna
(7)
Koziej Magdalena (1962- )
(7)
Leszczyc-Sumińska Katarzyna
(7)
Maciejewska Klara
(7)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(7)
Sakowicz Agnieszka
(7)
Stanecka Zofia (1972- )
(7)
Szarf Maria
(7)
Łuksza Agata
(7)
Arredondo Francisco
(6)
Auerbach Annie
(6)
Bednarek Justyna (1970- )
(6)
Blade Adam
(6)
Brunstrøm Thomas (1977- )
(6)
Christoffersen Thorbjørn (1978- )
(6)
Chłapowska Teresa (1920-2010)
(6)
Cieśla Hanna
(6)
Cuisin Michel
(6)
Czarkowska Iwona (1970- )
(6)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(6)
Dziamska Dorota. Abc origami
(6)
Ganeri Anita (1961- )
(6)
Gordon Thomas (1918-2002)
(6)
Horosiewicz Beata
(6)
Jarocka Mariola
(6)
Jegier Aneta
(6)
Karwowska-Wnuczak Julitta (1935- )
(6)
Klebańska Izabella (1959- )
(6)
Kozioł Paweł
(6)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(6)
Ludwiczak Bolesław
(6)
Majcher Magdalena (1990- )
(6)
Michalec Katarzyna
(6)
Michałowska Iwona
(6)
Rok wydania
2020 - 2024
(637)
2010 - 2019
(1356)
2000 - 2009
(922)
1990 - 1999
(304)
1980 - 1989
(82)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1150)
1901-2000
(84)
1945-1989
(30)
1989-2000
(27)
1801-1900
(18)
1901-1914
(4)
1918-1939
(3)
Kraj wydania
Polska
(3303)
Ukraina
(9)
Kiribati
(1)
Niemcy
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
nieznany (pol)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(3295)
ukraiński
(12)
angielski
(3)
nieznany (po)
(2)
nieznany (0 0)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(402)
6-8 lat
(211)
0-5 lat
(184)
9-13 lat
(167)
Dorośli
(98)
Młodzież
(77)
Rodzice
(64)
14-17 lat
(37)
Nauczyciele
(23)
Szkoły podstawowe
(23)
Psycholodzy
(10)
Pedagodzy
(9)
Logopedzi
(8)
Szkoły wyższe
(7)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Gimnazja
(3)
Klasa 5
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
18+
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 6
(2)
Lekarze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
6- 8 lat
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 4.
(1)
Literatura angielska
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rodzice adopcyjni
(1)
Rodzice zastępczy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Ukraińcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(416)
Literatura amerykańska
(114)
Literatura angielska
(105)
Literatura norweska
(58)
Literatura francuska
(37)
Literatura niemiecka
(30)
Literatura kanadyjska
(16)
Literatura ukraińska
(15)
Literatura włoska
(14)
Literatura szwedzka
(13)
Literatura irlandzka
(12)
Literatura duńska
(11)
Literatura hiszpańska
(10)
Literatura belgijska
(8)
Literatura australijska
(5)
Literatura czeska
(5)
Literatura holenderska
(4)
Literatura fińska
(3)
Literatura koreańska
(3)
Literatura nowozelandzka
(3)
Literatura portugalska
(3)
Literatura flamandzka
(2)
Literatura izraelska
(2)
Literatura japońska
(2)
Literatura katalońska
(2)
Literatura szkocka
(2)
Literatura słowacka
(2)
Literatura słoweńska
(2)
Literatura żydowska
(2)
LIteratura ukraińska
(1)
Literatura południowoafrykańska
(1)
Literatura arabska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura buriacka
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura katalońńska
(1)
Literatura norewska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka polska
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Dzieci
(393)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(357)
Dziecko
(320)
Literatura piękna dla dzieci 9-10 l.
(272)
Literatura dziecięca polska
(235)
Przyjaźń
(139)
Wychowanie w rodzinie
(112)
Rodzina
(101)
Literatura dziecięca angielska
(94)
Dziewczęta
(88)
Literatura dziecięca amerykańska
(87)
Dom dziecka
(85)
Ojcowie i córki
(75)
Zwierzęta
(72)
Kobieta
(67)
Wydawnictwa dla dzieci
(64)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(55)
Dziecko maltretowane
(53)
Dzieciństwo
(52)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(49)
Tajemnica
(47)
Wychowanie
(46)
Dziecko chore
(43)
Literatura dziecięca kanadyjska
(43)
Młodzież
(43)
Uprowadzenie
(39)
Żydzi
(38)
Biblia dla dzieci
(37)
Dziecko autystyczne
(37)
II wojna światowa (1939-1945)
(37)
Rodzeństwo
(37)
Osoby zaginione
(32)
Poszukiwania zaginionych
(32)
Relacje międzyludzkie
(31)
Uczucia
(31)
Przemoc w rodzinie
(30)
Literatura dziecięca francuska
(29)
Literatura dziecięca
(28)
Literatura dziecięca belgijska
(28)
Miłość
(28)
Śmierć dziecka
(28)
Literatura dziecięca szwedzka
(27)
Nastolatki
(27)
Roboty ręczne
(27)
Życie codzienne
(27)
Dziecko niepełnosprawne
(26)
Sekrety rodzinne
(25)
Trudne sytuacje życiowe
(25)
Ucieczki dzieci z domów
(25)
Śledztwo i dochodzenie
(25)
Boże Narodzenie
(24)
Dziecko trudne
(24)
Policjanci
(24)
Sieroty
(24)
Dziecko z niepełnosprawnością
(23)
Macierzyństwo
(23)
Matki i córki
(23)
Przyroda
(23)
Rodzice
(23)
Psychologia dziecka
(22)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Literatura dla dzieci
(21)
Wychowankowie domów dziecka
(21)
Dziecko pozamałżeńskie
(20)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(20)
Małżeństwo
(20)
Opieka nad dziećmi
(20)
Adopcja
(19)
Holokaust
(19)
Literatura dziecięca niemiecka
(19)
Matki i synowie
(19)
Nauka
(19)
Trauma
(19)
Chorzy w rodzinie
(18)
Gry i zabawy
(18)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(18)
Agresywność
(17)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(17)
Literatura dziecięca włoska
(17)
Pamiętniki angielskie
(17)
Prawa dziecka
(17)
Zabójstwo
(17)
Gry i zabawy umysłowe
(16)
Internet
(16)
Origami
(16)
Powieść przygodowa dla dzieci
(16)
Dojrzewanie
(15)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(15)
Język polski
(15)
Literatura polska
(15)
Ludzie a zwierzęta
(15)
Opowiadanie dziecięce polskie
(15)
Papieroplastyka
(15)
Samotne matki
(15)
Bajkoterapia
(14)
Domy dziecka
(14)
Dzieciobójstwo
(14)
Książki dla małych dzieci
(14)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(14)
Psy
(14)
Temat: dzieło
Biblia
(4)
Katarynka
(3)
Król Maciuś Pierwszy
(2)
MasterChef Junior (program telewizyjny)
(2)
Alla vi barn i Bullerbyn
(1)
Avventure di Pinocchio
(1)
Chłopcy z Placu Broni
(1)
Eventyr og historier
(1)
Janko Muzykant
(1)
O krasnoludkach i o sierotce Marysi
(1)
Psie troski, czyli O wielkiej przyjaźni na cztery łapy i dwa serca
(1)
Sposób na Alcybiadesa
(1)
Tajemniczy ogród
(1)
Temat: czas
2001-
(199)
1901-2000
(193)
1939-1945
(71)
1945-1989
(70)
1701-1800
(61)
1989-2000
(56)
1801-1900
(42)
1918-1939
(26)
1901-1914
(12)
1914-1918
(9)
1401-1500
(6)
1501-1600
(6)
901-1000
(6)
1001-1100
(5)
1301-1400
(4)
1201-1300
(3)
1601-1700
(3)
1939-
(3)
701-800
(3)
801-900
(3)
100-1 p.n.e.
(2)
1001-
(2)
1101-
(2)
1101-1200
(2)
1201-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
301-400
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
1-100
(1)
101-200
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1701-1900
(1)
1845-1989
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2000-
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
401-
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-
(1)
901-
(1)
do 801 p.n.e
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(112)
Bergen (Norwegia)
(53)
Niemcy
(23)
Stany Zjednoczone (USA)
(23)
Londyn (Wielka Brytania)
(21)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(19)
Wielka Brytania
(19)
Kraków (woj. małopolskie)
(11)
Anglia (Wielka Brytania)
(8)
Francja
(8)
Łódź (woj. łódzkie)
(7)
Austria
(6)
Świat
(6)
Afryka
(5)
Syria
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(5)
Alabama (Stany Zjednoczone ; stan)
(4)
Berlin (Niemcy)
(4)
Grecja
(4)
Japonia
(4)
Norwegia
(4)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(4)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(4)
Warszawa
(4)
Australia
(3)
Egipt
(3)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Hiszpania
(3)
Holandia
(3)
Indie
(3)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(3)
Missisipi (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(3)
Missouri (Stany Zjednoczone ; stan)
(3)
Paryż (Francja)
(3)
Rosja
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Syberia (Rosja)
(3)
Szwecja
(3)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Ukraina
(3)
Włochy
(3)
Yorkshire (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(3)
Amsterdam (Holandia)
(2)
Arktyka (region)
(2)
Dziwnów (woj. zachodniopomorskie, pow. kamieński, gm. Dziwnów)
(2)
Europa
(2)
Irlandia
(2)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Kanada
(2)
Korea Północna
(2)
Maroko
(2)
Nicea (Francja)
(2)
Oksford (Wielka Brytania)
(2)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(2)
Petersburg (Rosja)
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Praga (Czechy)
(2)
RFN
(2)
Rzym (Włochy)
(2)
Sopot (woj. pomorskie)
(2)
Starożytny Egipt
(2)
Sztokholm (Szwecja)
(2)
Yorkshire (Wielka Brytania)
(2)
ZSRR
(2)
Zabór pruski
(2)
Afganistan
(1)
Akwitania (Francja)
(1)
Aleppo (Syria)
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Antarktyda
(1)
Arizona (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Azja
(1)
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Bergamo (Włochy)
(1)
Białoruś
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Bieszczady (góry)
(1)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(1)
Broniszewice (woj. wielkopolskie, pow. pleszewski, gm Czermin)
(1)
Buriacja (Rosja ; republika)
(1)
Cauterets (Francja)
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Chorwacja
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Cleveland (Stany Zjednoczone, Ohio)
(1)
Connecticut (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Crosby (Wielka Brytania, hrabstwo Merseyside)
(1)
Czechy
(1)
Drezno (Niemcy ; okolice)
(1)
Dublin (Irlandia)
(1)
Dumfries (Wielka Brytania ; okolice)
(1)
Fidżi
(1)
Filadelfia (Stany Zjednoczone)
(1)
Filipiny
(1)
Finlandia
(1)
Fjällbacka (Szwecja)
(1)
Florencja (Włochy)
(1)
Gatunek
Powieść
(235)
Powieść obyczajowa
(210)
Publikacje dla dzieci
(176)
Opowiadania i nowele
(175)
Wydawnictwa dla dzieci
(171)
Książki dla małych dzieci
(151)
Poradnik
(109)
Thriller
(96)
Publikacja bogato ilustrowana
(63)
Pamiętniki i wspomnienia
(60)
Kryminał
(59)
Opracowanie
(59)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(48)
powieść dla dzieci i młodzieży
(44)
Literatura dla dzieci
(39)
Praca zbiorowa
(35)
Powieść psychologiczna
(31)
Powieść przygodowa
(27)
Powieść historyczna
(25)
Biografia
(22)
Broszura
(21)
Reportaż
(21)
Antologia
(20)
Wiersze
(18)
Dokumenty dźwiękowe
(17)
Lektura z opracowaniem
(17)
Opowiadanie dziecięce polskie
(17)
Książka obrazkowa
(15)
Romans
(15)
Monografia
(14)
Książka zabawka
(12)
Literatura dziecięca polska
(12)
Wydawnictwa popularne
(12)
Komiks
(11)
Poradniki dla rodziców
(11)
Powieść biograficzna
(11)
Przepisy kulinarne
(11)
Saga rodzinna
(11)
Fantasy
(10)
Książki mówione
(10)
Bajki i baśnie
(9)
Biblia dla dzieci
(9)
Książka dla małych dzieci
(9)
Pamiętniki angielskie
(9)
Wywiad dziennikarski
(9)
Gry i zabawy dziecięce
(8)
Poradniki
(8)
Publicystyka
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(7)
Opowiadania i nowele przygodowe
(7)
Powieść autobiograficzna
(7)
Audiobooki
(6)
Książka kucharska
(6)
Podręcznik
(6)
Poezja dziecięca polska
(6)
Przewodniki turystyczne
(6)
Raport z badań
(6)
Gry i zabawy
(5)
Książka do wypełniania
(5)
Pamiętniki amerykańskie
(5)
Podręczniki dla dzieci
(5)
Rymowanki
(5)
Science fiction
(5)
Antologie
(4)
Biografie
(4)
Fantastyka
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(4)
Pamiętniki polskie
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Poezja dziecięca amerykańska
(4)
Reportaż problemowy
(4)
Romans historyczny
(4)
Sensacja
(4)
Adaptacja literacka
(3)
Esej
(3)
Felieton
(3)
Książki zabawki
(3)
Literatura ukraińska
(3)
Pamiętniki francuskie
(3)
Podręczniki
(3)
Powieść erotyczna
(3)
Reportaż polski
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Wywiad rzeka
(3)
Anegdoty
(2)
Bajka i baśń
(2)
Encyklopedia dla dzieci
(2)
Encyklopedie dla dzieci
(2)
Gry komputerowe
(2)
Horror
(2)
Książka obrazkowa (picturebook)
(2)
Książka-zabawka
(2)
Książki kucharskie
(2)
Listy
(2)
Literatura dla najmłodszych
(2)
Literatura polska
(2)
Muzyka dla dzieci
(2)
Opowiadania i nowele biograficzne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(133)
Psychologia
(99)
Historia
(63)
Medycyna i zdrowie
(55)
Socjologia i społeczeństwo
(49)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(44)
Religia i duchowość
(32)
Literaturoznawstwo
(28)
Biologia
(18)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(16)
Kultura i sztuka
(10)
Fizyka i astronomia
(9)
Hobby i czas wolny
(8)
Językoznawstwo
(7)
Rozwój osobisty
(7)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Kulinaria
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Nauka i badania
(4)
Podróże i turystyka
(4)
Inżynieria i technika
(3)
Transport i logistyka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Filozofia i etyka
(1)
3318 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jak funkcjonują DDA i jak postrzegają siebie w różnych relacjach społecznych; jakie mają trudności indywidualne, w związkach intymnych, relacjach z rodzicem uzależnionym i niepijącym, jak oceniają wsparcie społeczne i jakiej pomocy wciąż oczekują. We współczesnej literaturze przedmiotu nie ma wielu odwołań do wątku związanego z funkcjonowaniem dorosłych osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej. Autorka przedstawia podstawy teoretyczne oraz wyniki badań własnych związanych z funkcjonowaniem DDA, charakteryzuje poszczególne osoby tworzące rodzinę alkoholową oraz rodzinę taką jako całość. Przedstawia analizę postrzegania przez dorosłe dzieci alkoholików swojego funkcjonowania w różnych relacjach społecznych, a przede wszystkim ich ocenę otrzymanego wsparcia społecznego i obszarów, w których wciąż oczekują pomocy. Wiedza dotycząca dorosłego życia osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej, zwłaszcza ich percepcja związana z efektywnością wsparcia im (nie)udzielanego, może być wskazówką do pracy specjalistów z tą grupą osób w celu podejmowania jak najefektywniejszych działań pomocowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929A/Z (1 egz.)
E-book
W koszyku
Leczenie chorób infekcyjnych, przygotowane pod redakcją naukową prof. dr hab. n. med. Katarzyny Dzierżanowskiej-Fangrat, jest przewodnikiem zrobionym z myślą o lekarzach, którzy w swojej codziennej praktyce spotykają się z różnymi zakażeniami, zarówno u dorosłych, jak i dzieci. To przydatne kompendium w pięciu częściach prezentuje następujące treści: - leki przeciwdrobnoustrojowe – dawkowanie u dorosłych, - leki przeciwdrobnoustrojowe – dawkowanie u dzieci, - podstawowe właściwości leków przeciwdrobnoustrojowych, - leczenie zakażeń wywołanych przez określone drobnoustroje, - zakażenia u dorosłych. W publikacji w klarowny sposób, w tabelach, przedstawiono dawkowanie leków, leczenie poszczególnych czynników patogennych i wybranych grup zakażeń. Istotną informacją są dane dotyczące samych leków przeciwdrobnoustrojowych – ich biodostępność, farmakokinetyka, interakcja z innymi lekami oraz toksyczność. Dodatkowe uzupełnienie stanowią rozdziały traktujące o specyficznych grupach chorych (osoby otyłe, po przeszczepie), chorobach odzwierzęcych czy bioterroryzmie. Leczenie chorób infekcyjnych to przejrzysty informator, mający na celu ułatwić lekarzowi praktykowi podjęcie szybkiej decyzji terapeutycznej w zakresie zakażeń i chorób zakaźnych. Jest przeznaczony dla lekarzy wszystkich specjalności, lekarzy stażystów, a także może służyć za uzupełnienie wiedzy dla studentów medycyny oraz pracowników laboratorium do przeglądu czynników patogennych, a także zakresu ich wrażliwości na leki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozważań w monografii uczyniłam obraz szkoły, reprezentowany w narracjach dzieci z układu ryzyka (10–14 lat), zamieszkujących jedno z miast Górnego Śląska. „Kulturowa optyka” postrzegania szkoły przez dzieci z układu ryzyka, które są niejako ambasadorami jej potencjałów i ograniczeń, pozwala na eksplorowanie nowych perspektyw badawczych, w tym podjęcie pracy w kierunku poszukiwania/odkrywania założeń oraz norm współtworzenia pozytywnej kultury szkoły z uwzględnieniem „kompromisu” pomiędzy jakością pracy dydaktycznej szkoły a poczuciem dobrostanu uczniów, nauczycieli, rodziców. Inspirację do rozważań teoretycznych stanowi koncepcja psychokulturowego podejścia do edukacji Jerome’a S. Brunera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Powieść „Im przeznaczone” kreśli drogi determinujące naszą tożsamość, wskazując na marzenia i czyny naszych rodziców, ale pokazuje również, że sami mamy w sobie siłę, by być kim chcemy i by żyć w taki sposób, jaki sami uznamy za słuszne. Niezwykłe ciepło płynie z zakończenia książki. Okazuje się, że miłość i tak wygrywa! FRAGMENT RECENZJI: „Po raz kolejny Alžběcie Bublanovej udało się z łatwością przeniknąć do wnętrza swoich bohaterów, choć ich perypetie nie są łatwe. O sile powieści »Im przeznaczone« nie świadczy objętość, ale sposób w jaki autorka prowadzi narrację. Jest to lektura wymagająca skupienia, która szczególnie mocno rezonuje u wrażliwych czytelników.” – Baru Javorková, Knihomilka O AUTORCE: Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu”, „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania w ramach projektu Kursy z Salonu i wydaje lokalny magazyn „Náměsíčník” o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozdrażniona życiem piętnastoletnia Adéla pragnie decydować o sobie tu i teraz, dlatego często ucieka do nocnego baru Cisza. Opuszcza szkołę i dom, a jedynym stałym elementem jest dla niej ten bar. Świat dziewczyny z czasem się zmienia, podobnie jak jej ambicje i aspiracje. Idziemy za bohaterką, przyglądając się jej, gdzie jeden rozdział to jeden rok. Mijając trzydzieste urodziny Adéli, widzimy, jak wyimaginowany krąg się zamyka. ------- Mocna, kipiąca od emocji powieść Alžběty Bublanovej obnaża naturę koła życia. W pogoni za dorosłością i złudną wizją szczęścia można się zatracić. Każdy, podobnie jak bohaterka, ma własną Ciszę, w której szuka schronienia, uciekając przed uwierającą rzeczywistością. Jola Bugała-Urbańska z @Czytanie.na.platanie -------- Alžbeta Bublanová uświadamia, że jeśli czujemy w sobie pustkę, to staramy się ją zapełnić w przeróżny sposób. Otchłań wciąga Adélę i chce przejąć kontrolę nad jej życiem, wywołując w dziewczynie chęć ucieczki, rozczarowanie codziennością i trudne emocje. Refleksje nad sensem życia mogą przytłaczać bez względu na wiek. Barbara Pawliczek, autorka „Punktu wspólnego” -------- Wypijam pierwszy kieliszek. – Czuję nienawiść – szepczę. – Do kogo? – Do rodziny. Ale też do siebie. Nie wiem, co to jest. Jakaś potrzeba, aby coś osiągnąć. Już teraz. Nie czekać, aż będę miała trzydzieści lat. Boję się, że potem już się nie da. Albo coś zrobię teraz, albo już nigdy. Potem będę już zbyt leniwa. Zacznę rodzić dzieci. Znajdę pracę, w której będę miała spokój. Rano do pracy, z pracy do domu do męża, po drodze wstąpić do sklepu, zrobić zakupy, ugotować obiad. I do tego dzieci. Każdy dom jest taki sam. I czekanie na urlop. A potem na śmierć. Nikt nie ma nic innego. Ja tak nie chcę. Barmanka mi dolewa. – Życie cię uspokoi. -------- Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu” (W ciszy), „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania i wydaje lokalny magazyn o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka ta opowiada o różnych artystycznych wyobrażeniach i interpretacjach dzieciństwa. O tym, w jaki sposób zostaje ono w poszczególnych inicjatywach twórczych otoczone różnymi kręgami znaczeń, do jakich zamierzeń się je wykorzystuje. To próba zobrazowania i zilustrowania tego, jak myślimy o dzieciństwie jako o zjawisku empirycznym, sądząc, że możemy oddać poprzez dzieło jego własną indywidualną prawdę. Obszerna monografia tematyczna poświęcona różnorodnym obrazom dzieciństwa w literaturze i kulturze (m.in. w karnetach gratulacyjnych, balecie, fotografii, podręcznikach szkolnych) jest wartościową propozycją, interesująco wpisującą się we współczesne odczytania tekstów kultury w duchu children studies.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Літературний образ дитинства в часи кризи XX–XXI ст. Наукова редакція Катажини Якубовської-Кравчик У монографії проаналізовано літературні образи складного дитинства, починаючи від літератури зламу XIX–XX століть і закінчуючи творами останніх років. Автори звернулися до проблематики і представили її з різних точок зору й аспектів. До найважливіших питань належать: формування ідентичності в умовах iсторичних загострень чи індивідуальних криз, вплив суспільно-політичних подій на образ дитинства, а також відображення дитинства у воєнній літературі (Другої світової війни та пізніших конфліктів, у тому числі в сьогоднішній Україні). Такий набір тем, як і достойна їхня інтерпретація в уміщених у збірнику статтях, свідчить про підняття на поверхню літературознавчих студій нового пласту буття на прикладі відображення в дитячій свідомості трагічних подій найдра-матичнішого століття людської історії. (Віктор Давидюк, професор кафедри української літератури Волинського національного університету імені Лесі Українки) Дослідження теми образу дитини і дитинства у літературі ХХ–ХХІ ст. для цього збірника здійснили відомі в Україні та світі науковці, які запропонували програ-мові праці, що можуть стати основою для подальших досліджень літератури про дітей і для дітей. Літературні тексти для аналізу обиралися як класичні, так і найновіші, наживо вихоплені з літературного процесу, а це зацікавить читача цього видання, популяризуватиме українську літературу. (Мар’яна Шаповал, професор кафедри історії української літератури, теорії літератури та літературної творчості Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка) ********* Literacki obraz dzieciństwa w czasach kryzysów XX–XXI wieku. Wydanie naukowe Katarzyny Jakubowskiej-Krawczyk W monografii przeanalizowano literackie obrazy trudnego dzieciństwa od końca XIX wieku po czasy współczesne. Autorzy przyjęli różne perspektywy badawcze i zakresy tematyczne. Do najważniejszych zagadnień należą: kwestia kształtowania tożsamości w warunkach burz dziejowych czy kryzysów indywidualnych, wpływ wydarzeń społecznych i politycznych na obraz dzieciństwa, a także dzieciństwo w literaturze wojennej (dotyczącej zarówno II wojny światowej, jak i późniejszych konfliktów, w tym toczącego się obecnie na Ukrainie). Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The Literary Image of Childhood in the Times of Crises in the 20th and 21st Centuries. Scientific edition of Katarzyna Jakubowska-Krawczyk The monograph analyses literary images of difficult childhood from the end of the 19th century to modern times. The authors look at different subject matters from various perspectives. The most important of them are: the problem of establishing identity in times of turmoil or individual crises, the influence of social and political events on the image of childhood and childhood in war literature (which concerns World War II and subsequent conflicts, including the current one in Ukraine). The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr Katarzyna Jakubowska-Krawczyk (ORCID 0000-0002-6281-7011) – doktor nauk humanistycznych, od 2019 roku p.o. Kierownika Katedry Ukrainistyki, od 2016 roku Kierownik Pracowni Badań nad Ukraińską Tożsamością, adiunkt Katedry Ukrainistyki Uniwersytetu Warszawskiego, kulturoznawca i literaturoznawca. Zajmuje się badaniami polsko-ukraińskiego pogranicza kulturowego, wzajemnymi stereotypami Polaków i Ukraińców, literaturą XIX-XXI wieku, a także współczesną kulturą i sztuką ukraińską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Classical Antiquity is a particularly important field in terms of “Hope studies” […]. For centuries, the ancient tradition, and classical mythology in particular, has been a common reference point for whole hosts of creators of culture, across many parts of the world, and with the new media and globalization only increasing its impact. Thus, in our research at this stage, we have decided to study how the authors of literary and audiovisual texts for youth make use of the ancient myths to support their young protagonists (and readers or viewers) in crucial moments of their existence, on their road into adulthood, and in those dark hours when it seems that life is about to shatter and fade away. However, if Hope is summoned in time, the crisis can be overcome and the protagonist grows stronger, with a powerful uplifting message for the public. […] Owing to this, we get a chance to remain true to our ideas, to keep faith in our dreams, and, when the decisive moment comes, to choose not hatred but love, not darkness but light. (Katarzyna Marciniak, University of Warsaw; From the introductory chapter) The book is to be recommended for academics as well as graduate and postgraduate students working on the reception of Classical Antiquity and its transformations around the world. (David Movrin, University of Ljubljana) "Our Mythical Hope" is the latest collection of articles by scholars participating in an ongoing collaboration to ensure that the beauty and profundity of Classical myth remain known, and (hopefully) remain part of our modern culture. The size of this compendium, the sweep of subjects considered, the involvement of leading experts from around the world, all testify to how important and extensive this initiative has become over the last decade. The project’s continued commitment to engage all ages, especially the young, and to extend its outreach beyond the Academy merely, makes it a leading model for how research retains its relevance. (Mark O’Connor, Boston College) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* PhD Hab. Katarzyna Marciniak - is Professor, Director of the Centre for Studies on the Classical Tradition (OBTA), and Vice-Dean for International Cooperation at the Faculty of “Artes Liberales” at the University of Warsaw. She heads the Cluster “The Past for the Present – International Research and Educational Programme”. Her doctoral thesis, under the supervision of Prof. Jerzy Axer, focused on Cicero’s translations from Greek into Latin. In 2011, she established the international team programme Our Mythical Childhood, bringing together scholars from various continents with the aim of studying the reception of Classical Antiquity in children’s and young adults’ culture. She is a laureate of the Loeb Classical Library Foundation Grant for the project Our Mythical Childhood… The Classics and Children’s Literature between East and West (2012–2013), the Alexander von Humboldt Foundation Alumni Award for Innovative Networking Initiatives for the project Chasing Mythical Beasts… The Reception of Creatures from Graeco-Roman Mythology in Children’s and Young Adults’ Culture as a Transformation Marker (2014–2017), and the European Research Council Consolidator Grant for the project Our Mythical Childhood… The Reception of Classical Antiquity in Children’s and Young Adults’ Culture in Response to Regional and Global Challenges (2016–2022). She also writes for children and has published two volumes of myths for young readers. Her poems about a cat that surfs the Internet and a lion visiting a hairdresser received a nomination for the Book of the Year 2016 award of the Polish Section of the International Board on Books for Young People (IBBY). --------- Dr hab. Katarzyna Marciniak - filolog, profesor Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Co to znaczy być „dzieckiem z in vitro”? Jak to jest nim być we współczesnej Polsce? Czy taki sposób poczęcia ma znaczenie? Autorki tekstów udzieliły głosu najbardziej zainteresowanym – dzieciom urodzonym dzięki in vitro, ich rodzinom, osobom niepłodnym, osobom starającym się o dziecko (kobietom i mężczyznom). Osobom, które jednocześnie mogą czuć się najbardziej poszkodowane przez toczącą się w ostatnich latach w polskiej przestrzeni publicznej dyskusję dotyczącą wspomaganej reprodukcji. Na książkę składają się nie tylko artykuły stricte naukowe, opisujące wyniki badań czy sytuację prawną, lecz także wzruszająca autoetnografia pierwszego polskiego dziecka poczętego in vitro czy zapis dyskusji o tym, jaką rolę w życiu rodziny mogą odgrywać różne stanowiska wobec tej technologii. Książka jest modelowym przykładem antropologii zaangażowanej, otwartej na potrzeby tych, których najbardziej dotyczy. Autorki stosowały nowatorskie i upodmiotawiające metody badań, w tym związane z działalnością artystyczną i zabawą. Z recenzji dr hab. Agnieszki Kościańskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Spis zdjęć i map.
Przedmiot: Kolejne wydanie pt.: My dzieci z obozów.
Historia trzech ciężarnych Żydówek, więźniarek obozu koncentracyjnego, którym udało się ukryć swój stan przed oczami oprawców i dzięki temu uniknąć śmierci. Opowieść rozpoczyna się pod koniec II wojny światowej. Trzy nieznające się kobiety są zmuszane do niewolniczej pracy w zakładzie zbrojeniowym i ostatecznie umieszczone w masowym transporcie do obozu Mauthausen i tam rodzą dzieci. Dopiero podczas obchodów 65. rocznicy wyzwolenia obozu dzieci dowiadują się o sobie wzajemnie i o okolicznościach związanych z ich narodzinami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100)"1939/1945":341.322.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Problemy emocjonalne oraz stany depresyjne dotykają coraz większą grupę młodzieży. Rodzice czy wychowawcy często nie wiedzą, jak radzić sobie z zaburzeniami lękowymi u dzieci. Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? Bądź świadomym opiekunem! Chcesz zadbać o stabilność psychiczną dziecka i dobre samopoczucie oraz wiedzieć, kiedy warto skonsultować sprawę ze specjalistą i jak się do tego przygotować? Sprawdź, na jakie sygnały warto zwrócić uwagę i naucz się rozmawiać z dzieckiem, tak by znaleźć z nim wspólny język i wzbudzić zaufanie. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby mu pomóc.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dopiero w XX wieku zaczęto się zajmować systematycznie problematyką ofiary przestępstwa. Pojawiły się poglądy o konieczności systemowego spojrzenia na osobę sprawcy, ofiarę i czyn. Dużą rolę w tym całościowym ujęciu teorii zachowań przestępczych odegrała koncepcja symbolicznego interakcjonizmu Georga H. Meada (1863–1931), w której szeroko uwzględniono zagadnienia wpływu postrzegania partnera oraz przypisywanego mu znaczenia na własne zachowanie. W 1979 r. w Münster założono Światowe Towarzystwo Wiktymologii (The World Society of Victimology), które uzyskało status organu konsultacyjnego Organizacji Narodów Zjednoczonych i Rady Europy. W następnych latach powstały krajowe towarzystwa wiktymologii w Australii, Brazylii, Grecji, Indiach, Japonii i Południowej Korei. Od 1973 r. co trzy lata są organizowane międzynarodowe sympozja. Pierwsze odbyło się w Jerozolimie, a kolejne między innymi w: Bostonie (1976), Münster (1979), Tokio/Kioto (1982), Zagrzebiu (1985), Jerozolimie (1988), Rio de Janeiro (1991), Adelaide (1994) oraz Amsterdamie (1997). Wiktymologia ewoluuje nie tylko w Stanach Zjednoczonych, lecz także w Europie. Wiele prac na jej temat ukazało się w Izraelu, jak również w Ameryce Środkowej i Południowej, Indiach, Australii i Japonii, publikowane są też czasopisma, np. „International Review of Victimology” USA, „Japanese Journal of Victimology”, „Victimology” Cordoba/Argentyna, „Journal of Australasian Society of Victimology”. Na rozwój wiktymologii kryminalnej wpływa europejskie prawo karne. W Polsce znaczącymi wydarzeniami były ogłoszenie Polskiej Karty Praw Ofiary z 2000 r. oraz przyjęcie Krajowego Programu na Rzecz Ofiar Przestępstw, opracowanego w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich w 2004 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja obejmuje wybrane wyniki badań naukowych dotyczących problemów pol-skich rodzin oraz wyzwań i perspektyw polityki rodzinnej w Polsce, w różnych aspek-tach i wymiarach przestrzennych – przede wszystkim w wymiarze lokalnym. Zbiór otwiera artykuł dotyczący rządowych programów polityki rodzinnej powstałych po przełomie ustrojowym. Analiza ta stanowi istotną osnowę rozważań o szczegółowych obszarach polityki społecznej wobec rodziny, realizowanych na poziomie województw, powiatów i gmin. Należy bowiem mieć na uwadze, że w warunkach de¬centralizacji polityki rodzinnej państwa jest ona istotna nie tylko dla samej rodziny, ale także dla funkcjonowania samorządów, organizacji społecznych i innych podmiotów realizujących zadania na rzecz rodziny. Niezwykle ważne są własne inicjatywy samorządów na rzecz poprawy warunków funkcjonowania rodziny i realizacji przez nią podstawowych funkcji, m.in. prokreacyjnej, ekonomicznej, opiekuńczo-wychowawczej. Z tego też powodu interesujący jest artykuł dotyczący regionalnych (wojewódzkich) programów wspierania godzenia życia zawodowego z rodzinnym, uznawanych za kluczowe w polityce na rzecz podniesienia poziomu dzietności, a także tekst o polityce rodzinnej w strategiach rozwiązywania problemów społecznych w powiatach małopolski. W każdym z tych obszarów można też wyodrębnić szczegółowe problemy, które stają się wyzwaniem dla samorządowej polityki społecznej, w tym rodzinnej lub innych polityk szczegółowych. W tym kontekście warte uwagi są wyniki badań dotyczących specyficznej sytuacji samotnych kobiet, które pozbawione możliwości podziału obowiązków pomiędzy siebie i partnera, usiłują po¬wrócić na rynek pracy. Równie ciekawa jest analiza warunków działania nieformalnych form wsparcia rodzin w środowisku lokalnym. Dwa następne artykuły prezentują interesujące badania odnoszące się do funkcjonowania ustawowych instrumentów polityki rodzinnej wobec rodzin z dziećmi do lat trzech. Mowa o tradycyjnych żłobkach, które są rozwiązaniem najczęściej wybieranym przez rodziców małych dzieci, oraz o innowacyjnym rozwiązaniu, jakim jest opiekun dzienny. Publikację zamyka inspirująca analiza sytuacji przebywających w Norwegii polskich rodzin niewydolnych wychowawczo, a także funkcjonwania nordyckich instytucji chroniących interesy dzieci, głównie Służby Ochrony Praw Dzieci (Barnevernet). Redaktorzy opracowania serdecznie dziękują wszystkim Autorom artykułów, którzy poprzez ich złożenie poparli inicjatywę wydania tej publikacji, a poprzez zamieszczone treści wyrazili swoje przekonanie o potrzebie dalszego rozwoju badań poświęconych tematyce rodziny i polityki rodzinnej. Joanna Szczepaniak-Sienniak, Adam Kubów
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej