Filozofia starożytnej Grecji
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Główna-Czytelnia
(1)
Autor
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Nietzsche Friedrich (1844-1900)
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Platon (427-347 p.n.e.). Politikos
(1)
Platon (427-347 p.n.e.). Sophistes
(1)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(1)
Wyrzykowski Stanisław (1869-1949)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(1)
2001-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść amerykańska
(4232)
Kobieta
(2428)
Powieść polska
(2178)
Powieść angielska
(1996)
Rodzina
(1494)
Filozofia starożytnej Grecji
(-)
Przyjaźń
(1334)
Tajemnica
(1210)
Poezja polska
(1156)
Miłość
(1052)
Polska
(1042)
Literatura dziecięca polska
(1038)
Literatura polska
(885)
Relacje międzyludzkie
(871)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(792)
II wojna światowa (1939-1945)
(755)
Śledztwo i dochodzenie
(684)
Nastolatki
(678)
Dziewczęta
(650)
Zabójstwo
(649)
Rodzeństwo
(615)
Literatura młodzieżowa polska
(562)
Magia
(549)
Życie codzienne
(521)
Sekrety rodzinne
(514)
Policjanci
(478)
Żydzi
(475)
Powieść francuska
(472)
Małżeństwo
(457)
Opowiadanie polskie
(456)
Zwierzęta
(444)
Pamiętniki polskie
(434)
Relacja romantyczna
(427)
Literatura piękna dla młodzieży 11-14 l.
(422)
Matki i córki
(403)
Trudne sytuacje życiowe
(401)
Powieść niemiecka
(398)
Dzieci
(393)
Osoby zaginione
(386)
Uczniowie
(366)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(357)
Boże Narodzenie
(351)
Władcy
(351)
Uczucia
(345)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(344)
Literatura
(339)
Literatura młodzieżowa angielska
(338)
Historia
(322)
Dziecko
(320)
Poszukiwania zaginionych
(319)
Język polski
(316)
Podróże
(316)
Wybory życiowe
(315)
Dziennikarze
(310)
Duchowieństwo katolickie
(309)
Ludzie a zwierzęta
(307)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(301)
Dramat polski
(299)
Pisarze polscy
(299)
Psy
(299)
Opowiadanie dziecięce polskie
(298)
Literatura dziecięca angielska
(295)
Powieść rosyjska
(286)
Wojsko
(286)
Polacy za granicą
(285)
Koty
(281)
Przestępczość zorganizowana
(280)
Arystokracja
(279)
Literatura piękna dla dzieci 9-10 l.
(272)
Literatura dziecięca amerykańska
(268)
Uprowadzenie
(266)
Wojna 1939-1945 r.
(266)
Powieść młodzieżowa polska
(264)
Publicystyka polska
(262)
Ojcowie i córki
(248)
Kultura
(247)
Wakacje
(247)
Powieść norweska
(242)
Zakochanie
(237)
Turystyka
(234)
Chłopcy
(232)
Papiestwo
(228)
Katolicyzm
(221)
Dziadkowie i wnuki
(220)
Powieść młodzieżowa angielska
(217)
Seryjni zabójcy
(217)
Prywatni detektywi
(211)
Wydawnictwa popularne
(211)
Pisarze
(207)
Zemsta
(207)
Polityka
(201)
Sztuka
(200)
Kościół katolicki
(198)
Filozofia
(197)
Politycy
(197)
Mężczyzna
(194)
Wychowanie w rodzinie
(194)
Młodzież
(193)
Biografie
(190)
Śmierć
(190)
Dojrzewanie
(187)
Temat: dzieło
Politikos
(1)
Sophistes
(1)
Theaítītos
(1)
Temat: czas
400-301 p.n.e.
(1)
Gatunek
Dialog
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Podstawy pedagogii osoby / Sławomir Chrost. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 161, [1] strona ; 20 cm.
(Engram)
W książce autor przedstawił fundamenty pedagogii osoby, nakreślił, w jaki sposób definiowana jest osoba, czym jest majeutyka jako sztuka (samo) wychowania osoby oraz zaprezentował, jakie są główne cele pedagogii osoby i w jaki sposób były/są realizowane. Monografia składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy zatytułowany „Osoba ludzka – próby definicji” przedstawia rozwój historyczny i treściowy pojęcia „osoba” w trzech odsłonach: od Ojców Kapadockich do Tomasza z Akwinu, od Kartezjusza do Husserla oraz od Maritaina do Tischnera. Rozdział drugi noszący tytuł „Majeutyka osoby” wprowadza w teoretyczne rozumienie tego pojęcia oraz określa rolę tej metody w pedagogii osoby. Ostatni, trzeci rozdział publikacji to podstawowa charakterystyka pedagogii osoby w inspiracji katolickiej. Określa najważniejsze cele i sposoby realizacji procesu wychowawczego w pedagogii osoby. W pracy wykorzystano refleksję filozoficzną i pedagogiczną wybranych myślicieli – pedagogów. Dobór wyznaczony został zgodnie z tradycją personalizmu teistycznego i polskiej myśli pedagogicznej. Wśród autorów, których refleksja podana została analizie i krytyce (oprócz klasyków personalizmu, takich jak: Augustyn, Boecjusz, Husserl, Kierkegaard, Maritain, Mounier, Spaemann, Tomasz z Akwinu), warto wymienić personalistów z Italii (Basti, Bellingreri, D’Arcais, Guardini, Possenti, Rigobello, Sanna, Stefanini, Vico) czy Polski (Blachnicki, Chudy, Gogacz, Granat, Krąpiec, Szołtysek, Tarnowski, Tischner, Wojtyła, Woroniecki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meandry Kultury)
Fryderyk Nietzsche(1844-1900) jeden z najważniejszych ludzi w całym ciągu myśli filozoficznej ludzkości. Kto jest ważny w filozofii: Platon, Plotyn, Kartezjusz, Wolter, a jakże różne epoki różne sposoby myślenia. A Nietzsche jest zupełnie inny. Zmierzch bożyszcz jest jak zwykle u Nietzschego napisana w formie szeregu aforyzmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meandry Kultury)
Kolejna tetralogia Platona (ok 423-347 p.n.e) - jednego z najważniejszych filozofów świata antycznego (obok Arystotelesa), a zarazem w całej historii filozofii - w naszej edycji w Serii z Kalliope obejmuje trzy dialogi: Teajtet, Sofista i Polityk. W pierwszym z dialogów próbuje Platon przeanalizować czym jest wiedza i w jaki sposób ją nabywamy. Mówiąc językiem współczesnym jest to dialog epistemologiczny, dotyczący nauki o poznaniu. Czy jest jedna prawda, uniwersalna, czy jest subiektywna, czy jej osiągnięcie jest w ogóle możliwe. A jeśli tak to w jaki sposób. Platon odrzuca subiektywizm i relatywizm opowiadając się jasno po stronie rozumu i prawdy obiektywnej. Z całą pewnością Teajtet to jeden z najważniejszych dialogów Platona. Kolejny dialog - Sofista - dotyczy tego co istnieje (jest więc dialogiem ontologicznym), zaś ostatni czyli Polityk jest dilogiem późnym i skupionym na rzeczach bardziej doczesnych czyli na polityce, na sposobach rządzenia i co ciekawe - ponieważ jest to dialog pisany w ostatnich latach życia ucznia Sokratesa - znacznie bardziej pesymistyczny ale też realistyczny niż klasyczne platońskie Państwo. Jak pisze B.A.G. Fuller w Polityku Platon gotów jest przyzznać, że póki rząd wykazuje umiejętność sterowania państwem, rodzaj konstytucji , jaką przyjmuje państwo, ma mniejsze znaczenie. Jednocześnie władzę państwową najlepiej sprawuje jednostka poddana ograniczeniom konstytucyjnym. Stąd najlepszą formą rządu jest w praktyce ograniczona monarchia. Doświadczenia życiowe Platona w tym późnym dialogu skłoniły go do znacznej rewizji poglądów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej