Lubińska-Bogacka Magdalena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna-Czytelnia
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(490)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Zarawska Patrycja (1970- )
(253)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(251)
Krasicki Ignacy
(251)
Roberts Nora (1950- )
(248)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Popławska Anna (filolog)
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Steel Danielle (1947- )
(242)
Disney Walt (1901-1966)
(236)
Słowacki Juliusz
(233)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(229)
Marciniakówna Anna
(226)
Drewnowski Jacek (1974- )
(218)
Fabianowska Małgorzata
(211)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Christie Agatha (1890-1976)
(185)
Mickiewicz Adam
(183)
Zimnicka Iwona (1963- )
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(168)
Shakespeare William (1564-1616)
(165)
Włodarczyk Barbara
(165)
Jachowicz Stanisław
(161)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(159)
Praca zbiorowa
(159)
Rzehak Wojciech (1967- )
(157)
Kraszewski Józef Ignacy
(153)
Mazan Maciejka
(147)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(147)
Byczek Zuzanna
(144)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Szulc Andrzej
(136)
Drabik Wiesław (1956- )
(134)
King Stephen (1947- )
(134)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(130)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(129)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(128)
Webb Holly
(128)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(126)
Lange Antoni
(126)
Sandemo Margit (1924-2018)
(125)
Gawryluk Barbara (1957- )
(124)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(120)
Górski Wojciech (ilustrator)
(118)
Johansen Jorunn (1960- )
(114)
Marlier Marcel (1930-2011)
(114)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(113)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(112)
Lenartowicz Teofil
(112)
May Karl (1842-1912)
(112)
Mortka Marcin (1976- )
(111)
Goscinny René (1926-1977)
(110)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(109)
Vandenberg Patricia (1921-2007)
(109)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(108)
Szal Marek
(108)
Coben Harlan (1962- )
(107)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(107)
Spirydowicz Ewa
(106)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(105)
Ochab Janusz (1971- )
(104)
Fabisińska Liliana (1971- )
(103)
Siewior-Kuś Alina
(103)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(101)
Napierski Stefan
(101)
Stadtmüller Ewa
(101)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(101)
Mróz Remigiusz (1987- )
(100)
Prus Bolesław (1847-1912)
(100)
Ross Tony (1938- )
(100)
Głowińska Anita
(99)
Lien Merete (1952- )
(98)
Możdżyńska Aldona
(98)
Wasilewski Kazimierz (ilustrator)
(98)
Nowakowski Andrzej (1951- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Olejnik Donata
(94)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Adaptacja społeczna
(1)
Diagnoza społeczna
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Krzywda (psychologia)
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Więźniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Gatunek
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Problemy readaptacji skazanych i pomoc w ich resocjalizacji / Magdalena Lubińska-Bogacka. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, copyright 2017. - 268, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 19 cm.
Problematyka reintegracji i readaptacji społecznej skazanych stanowi jeden z głównych obszarów badawczych współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej a w szczególności pedagogiki penitencjarnej. W monografii Wybrane problemy readaptacji skazanych oraz pomoc postpenitencjarna w działaniach resocjalizacyjnych zostały przedstawione różnorodne aspekty pomocy postpenitencjarnej dla osób skazanych. Przedstawiono je z perspektywy prawnej , pedagogiczno-psychologicznej i socjalnej. Ma ona charakter diagnostyczny. Całość opracowania można podzielić na trzy części. Pierwsza część poświęcona jest analizie literatury związanej z tematem readaptacji społeczno-zawodowej osób skazanych w systemie penitencjarnym. Głębszemu opracowaniu został poddany polski system penitencjarny w wymiarze pedagogicznym z uwzględnieniem wszelkich regulacji prawnych i systemowych. Następnie w dalszej części rozdziału można zweryfikować procedurę odbywania kary pozbawienia wolności w Polsce z postępowaniem z osobami skazanymi w innych krajach europejskich. W rozdziale tym opisane zostały również formy, struktury i organizacja pomocy postpenitencjarnej, która jest nieodzownym komponentem skutecznego powrotu skazanych do społeczeństwa. Ostatnim elementem , który został opisany w części pierwszej to także proces readaptacji społeczno-zawodowej osób odbywających karę pozbawienia wolności , jego zadania, funkcje oraz przebieg. Autorka wiele miejsca poświeciła współczesnym programom readaptacyjnym , które są realizowane w Polsce w zakładach karnych. Druga część dotyczy metodologii badań w którym opisana została grupa badawcza skazanych i narzędzia badawcze. Trzecia część ujmuje analizę wyników przeprowadzonych badań w środowisku izolacyjnym. W rozdziale tym przedstawione zostały wypowiedzi skazanych, wychowawców penitencjarnych i kuratorów penitencjarnych na temat rzeczywistej readaptacji społecznej więźniów, ich problemów i możliwości wprowadzania nowoczesnych rozwiązań readaptacyjnych . W zakończeniu autorka podaje szereg rekomendacji dla ulepszenia i sprawniejszego działania systemu penitencjarnego w Polsce , propozycje działań profilaktycznych i pomocowych na rzecz osób pozbawionych wolności i ich rodzin. Zawartość książki ma ułatwić zrozumienie trudności i problemów więźniów , z którymi stykają się w warunkach izolacyjnych i potem wolnościowych. Ze względu na to , że publikacja zawiera niezbędne informacje o charakterystycznych dla poruszanej problematyki zjawiskach i objaśnieniach kluczowych terminów, środki i metody oraz wskazania podstawy prawnej działania resocjalizacyjnego , opisuje teorie ,koncepcje i czynniki przestępczości , stanowi cenne żródło wiedzy dla studentów pedagogiki, prawa, pracy socjalnej, psychologii i socjologii, jak i dla osób ,którzy na co dzień zajmują się działalnością wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37/C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka analizuje problem przemocy wobec dzieci. Umieszcza zagadnienie przemocy domowej wobec dziecka w obrębie zainteresowań pedagogiki społecznej. Opublikowano wiele książek na temat przemocy, ale ta jest inna, gdyż przedstawia zagadnienia krzywdzenia dziecka w rodzinie w sposób syntetyczny, uwzględniając perspektywy społeczno - edukacyjne, psychologiczne, socjalne, medyczne i prawne. Autorka w rozdziałach teoretycznych analizuje zagadnienia maltretowania dzieci w rodzinie, zaczynając: od kwestii historii dziecka krzywdzonego, poprzez koncepcje, skutki tego zjawiska, profilaktykę i diagnozę medyczną, psycho - pedagogiczną i prawną ochronę dziecka. Czytelnik dowiaduje się z niej o psychologicznych, społeczno - pedagogicznych i biologicznych przyczynach krzywdzenia dziecka. Autorka dokonuje analizy panujących relacji w rodzinach i ich konsekwencji dla wychowania dziecka. książka mówi także o mechanizmach obronnych dziecka w rodzinach przemocowych ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów, które są wykorzystywane w rodzinach kazirodczych. Istotną częścią książki jest słownik terminów, dotyczących przemocy domowej oraz narzędzia badawcze, które służą do diagnozowania dziecka krzywdzonego. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków, które w swoich programach nauczania poruszają kwestię wychowania dziecka w rodzinie dysfunkcjonalnej. Jest dedykowana również dla specjalistów diagnozowania rodziny oraz dla studentów specjalistycznych programów kształcenia w zakresie przemocy. Może być także uzupełnieniem wiedzy podręcznikowej z zakresu pedagogiki społecznej i resocjalizacyjnej. Została napisana również z myślą o wszystkich, którzy chcieliby zrozumieć trudny problem społeczny jakim jest krzywdzenie dzieci. [www.wydawnictwopetrus.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna-Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36/C (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej